Október: Az optimizmus gyakorlása

Október: Az optimizmus gyakorlása

Október: Az optimizmus gyakorlása

Októberben az optimizmus gyakorlásával folytattuk a Boldogságórákat. Először véletlenszerű csoportokat alakítottunk. Azok a gyerekek kerültek egy csoportba, akik azonos szókártyát húztak. A szókártyákon különböző tulajdonságok szerepeltek vidám, mosolygós, derűs, boldog. Minden csoport arckifejezésével megjelenítette a kártyán szereplő érzelmet. A folytatásban rejtvény következett, melynek megfejtése az optimizmus szó volt. Megbeszéltük, hogy ki hallotta már ezt a szót és mit jelent.
Felolvastam a csoportnak a „Nekeresd térképen” című mesét, melyet beszélgetőkörben elemeztünk. Meghallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok” című dalt.
A következő foglalkozás ráhangolódásánál jelen érzések visszajelzése történt. Hogy azok is jobb kedvre derüljenek, akik rosszabb hangulatról számoltak be, eljátszottuk a „Nevetőverseny” játékot. Felhőtlen jókedv, hahotázás tört ki a foglalkozás végén. „A most hogy vagy” kérdésre már mindenki azt válaszolta, hogy nagyon jól.
Beszélgetőkörben, olyan eseményt idéztek fel a gyerekek, melyben a legrosszabbra számítottak és jól végződött.
A „Pozitív gyerek vagyok” kártyacsomagot sokszor használtuk a foglalkozások során. A rajta lévő pozitív megerősítéseket gyakran ismételgettük.
Készítettünk optimista és pesszimista szemüveget. Kiscsoportban különböző helyzeteket játszottak el a gyerekek optimista és pesszimista szemlélettel. Nagy sikere volt a játéknak. Gyakran figyelmeztették egymást, ha valaki ideges vagy rossz hangulatban volt. „Tedd fel az optimista szemüveged!”
A foglalkozások zárásaként elénekeltük a hónap dalát.

Képek