Oktimista optimista

- Csoport neve: Olelo1.c
- Vermesy Péter Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (79 megtekintés)
Azt hiszem, hogy egy igazán jó közösséggé kezdünk alakulni, ahol őszintén örülhetünk egymás sikereinek. Minden hónapban a gyerekek döntést hoznak egy kitűzőről, amit a Jobb Veled a világ felirat ékesít. A szavazás szempontjait tanítói vezetéssel, de közösen gyűjtjük össze.
Október az Optimizmus gyakorlásának a hónapja. Van optimista szemüvegünk (csak a két kezünk kell hozzá). Amikor azt felvesszük. minden szép dolgot meglátunk vele. Pl. a sok szép növényt a tanteremben. Az esernyőket, amiket a termünk dekorációként készítettünk, egymás mosolyát… (Ezeket a gyerekek mondták.) Van optimista dalunk (https://www.youtube.com/watch?v=CnIjYdIvjuk), amire mindig vidáman táncolunk és már azt is tudjuk, hogy mitől optimista valaki. Ebben a hónapban is gazdára lelt a kitűző, ám mindenki annyira sokat változott ezen a téren, hogy apró kedvességeket (cukrot, ceruzát, állat formájú filceket) tettem a sapkámba, amiből húzhattak a gyerekek. Így mindenkivel meg tudtuk beszélni, hogy ő miért “oktimista” . Az írás órákon sem nyafognak már, hogy “Nem meeegy.” “Csúúúnya.” Ha valaki ilyesmit mond akkor azonnal nagy biztatás veszi kezdetét, és kijavítják az elhangzott mondatokat. “Egy oktimista gyerek megpróbálja! Próbáld meg! Menni fog!” Minden rosszban keresünk valami pozitívat, valami tanulságot.
Olvasás órára pozitív megerősítéseket vittem, amiben le kellett vadászni a tanult betűket. Minden mondatot utánam mondtak, majd bekarikázták a keresett betűket.
A Boldogság falra is ezt írtam fel: Az optimizmus esernyője megvéd. Az esernyőbe pedig pozitív állításokat írtam. Az osztályokból kiválasztott, legoptimistább gyerekek nevét is egy-egy esernyőre írtam fel iskolánk másik épületének Boldogság falára. Ez a hónap rendkívül, hasznos és értékes volt az ölelő1.c életében.