Nincs rá szò! Ez a fenntartható boldogság!

290619171_767057304318115_1905286271781786319_n.jpg

Már az 2020/2021-es tanév során megmutatkozott, hogy az osztályban lévő tanulók nagy
része ügyesen mozog a kertészkedés világában. Az iskolakert pedagógia legfontosabb
feladata, hogy az arra képes tanulók minél öngondoskodóbbá váljanak. Ez tudatosítani kell
bennük, hogy nemcsak ősszel és tavasszal vannak kerti munkák, hanem egész évben
folyamatosan:
– ősszel a magok megszedésétől,
– télen a magok elültetésével a palántanevelésig,
– tavasszal a palánták elültetéséig,
– majd a folyamatos gondozásig igen-igen sok feladat hárul ránk.
Ez a körforgás biztosítja, hogy későbbiekben a kertben lévő növények minimális anyagi
ráfordítással teremjenek meg. A gyógynövények megismerése, szedési idejének fontossága,
szörpök készítése (tankonyhán) mind hasznos útravaló tanulóink számára. Fontos a
szemléltetés, a képszerűség, a közvetlen megtapasztalás. Az apró gyakorlati elemek sorozatos
végeztetése által, egyre önállóbbá válik a munkatevékenységük. Egy-egy elvégzett
munkafolyamat boldogságot jelent mindenki számára.
A kertpedagógia módszere az egyéni fejlesztés hatékonyságát segíti elő, gazdag
eszköztárat, módszertani lehetőséget biztosít a gyermekeknek az élménypedagógia által. Ez
egy olyan innovatív módszer, ami fejleszti az értelmileg akadályozott tanulóink képességeit és
szakmai együttműködésünket is támogatja. Beszámolhatok arról, hogy a gyerekek vágynak ki
a kertbe és már ők saját maguk is tudják, hogy képességeiknek megfelelően ki milyen
tevékenység típusnak a felelőse (pl: locsolás, gazolás, kapálás, gereblyézés…stb.). Nekünk is
szinte kikapcsolódás jelent, mivel itt terhek nélkül „gondtalanul” jól érezzük magunkat
mindannyian, miközben tevékenykedünk tanulóinkkal és pedagógustársaimmal együtt. Az
iskolakert egy tökéletes példa arra, hogy egy egyszerű módszer, milyen hatékonyan tudja
támogatni, fejleszteni, boldogabbá tenni egy adott intézmény mindennapi közösségi életét.

Képek