Nekem is van barátom

- Csoport neve: Pöttöm Pöttyök
- Egri Kertvárosi Óvoda Ney Ferenc Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (74 megtekintés)
A tevékenység címe: Nekem is van barátom
Életkor: 3-7 év
Csoport: Katica csoport
Ismeretkör: Mesélés, verselés. Mozgás
Fő didaktikai feladatok: A gyermekekben a mások felé fordulás megéreztetése. Az elfogadás, a szociális képességek előtérbe helyezésén keresztül a másik személy pozitív értékeinek meglátattása.
Tevékenységek közötti átjárhatóság: Ének, zene, énekes játék, gyermektánc. Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka.
Felhasznált források: Bagdi Bella-Prof. Dr. Bagdy Emőke-Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek, Bagdi Bella: Világomban minden rendben van című album
A tevékenység menete
Párhuzamosan végezhető tevékenységek:
– barátság jelének színezése
– szituációs játék – Szomorú Szilárd és Boldog Blanka
– barátság torony építése a barátok kedvenc színű kockáiból
– színes gyurma
Szivárvány kendő leterítése közben a mesére hívó mondóka elmondása. A csoport szokás és szabályrendszeréhez igazodva keltem fel a gyermekek figyelmét a mese kezdetére.
A szivárvány kendőn történő elhelyezkedést követően kolléganőimmel dramatizáljuk el a Ferenczei Éva: A süni irigy lesz című mesét.
Mesét követően beszélgetés:
„Mindenkinek van barátja. Neked ki a barátod? Állj mellé, de a kendőről ne lépj le.” Játszunk egyet a barátaitokkal.
A szivárvány kendőt mindenki megfogja. Különböző állításokat mondok és az menjen be a kendő alá, akire igaz, vagy aki azt a dolgot szereti.
„Menjen a kendő alá az:
-jobban szereti az almát a körténél,
-aki szereti a cicákat,
-aki jobban szereti a húslevet a rántotthúsnál,
-aki építeni szeret stb.
Világomban minden rendben van című album: Pozitív gyerek vagyok című dalára a szivárvány kendővel mozgásformák elvégzése kooperatív formában.
Kendő letételét követően a Világomban minden rendben van című album: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalra a szövegben elhangzó mozgások utánzása.
A mozgásos tevékenységet követően átvezetés rajzolás, festés, mintázás, kézimunka tevékenységbe.
A barkácsbőrönd kinyitásával motiválom a gyermekeket. Ebben emberfigurák vannak (rajzolt sablon, ki nem vágott és kivágott), ceruzák, ollók, zsírkréták, filcek vannak elhelyezve. A gyermekek ezeket vághatják ki, színezhetik ki, sablont rajzolhatnak át. Miután a saját figurája elkészült egy nagyméretű papírra kell elhelyezni a barátja mellé, a kezét fogva, úgy, hogy a csoport egy nagy kört tudjon majd alkotni.
A tevékenységek alatt folyamatosan biztosítom az átjárhatóságot a felkínált, a párhuzamos tevékenységek és a szabad játék között.
Aki a tevékenységben nem szeretne részt venni, számára biztosítom a későbbi lehetőséget az alkotásra.