„Nagyon kevés kell a boldog élethez; mindez benned van, abban, ahogy gondolkodsz.”

- Csoport neve: Tündegyermekek 2. osztály
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés- Oktatást Végző Iskola, EGYMI
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (34 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása a 2. számú napközis csoportban
„Nagyon kevés kell a boldog élethez; mindez benned van, abban, ahogy gondolkodsz.”
(Marcus Aurelius)
Októberben a pozitív gondolkodás gyakorlását állítottuk a boldogságóra középpontjába. Az optimista szemlélet abban segít, hogy a gyerekek minden helyzetben a lehetőséget, a fejlődés és a tanulás oldalát lássák. A kutatások is alátámasztják, hogy a bizakodó hozzáállás erősíti az önbizalmat, javítja a lelki jóllétet és kitartóbbá tesz a nehézségekkel szemben.
A Komplex Alapprogram művészeti alprogramjához kapcsolódva zenehallgatással és kézműves tevékenységgel dolgoztuk fel a témát. Meghallgattuk a hónap dalát. A zene élményt nyújtott. Ráhangolt a derűs érzésekre és motiválta a gyerekeket abban, hogy saját élményeiket, gondolataikat is megosszák.
Játékos feladatként pozitív érzelmeket kifejező emojikból tablót készítettünk, ami segítette a gyerekeket abban, hogy felismerjék és kifejezzék érzéseiket. Ezt követően közösen fogalmaztunk meg optimista mondatokat a mindennapi élethelyzetekhez kapcsolódva. A tanulók megértették, hogy a nehézségek nemcsak akadályt, hanem új lehetőséget is jelenthetnek és az előremutató szemlélet sokszor elvezet a megoldáshoz.
A foglalkozás végén beszélgettünk arról is, hogy a derűs gondolkodás és a humor hogyan segíthet az iskolai kihívások, a baráti nézeteltérések vagy akár a családi viták megoldásában. Lelkesen osztották meg saját példáikat, és kimondták: ha bizalommal és derűsen közelítünk a helyzetekhez, az események is kedvezőbben alakulhatnak. Mindenki megtapasztalhatta, hogy az életöröm és a remény erőt ad a mindennapokhoz, és segít abban, hogy bátrabban tekintsünk a jövő felé.”
Figura Tünde
napközis nevelő
Kiskunmajsa, 2025. 10. 09.





