Mozgásban a jókedv

- Csoport neve: Csibészek 1.o.
- Várkerti Általános Iskola Vásárhelyi András Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: Egészséges életmód
- (7 megtekintés)
Amikor futunk, ugrálunk, táncolunk vagy játszunk, nemcsak a testünk erősödik, hanem vidámabbak és energikusabbak is leszünk.
A mozgás segít, hogy egészségesek maradjunk, és a rosszkedvet is elűzi. Ezen a foglalkozáson együtt játszottunk és mozogtunk, és közben megtapasztaltuk, hogyan lehet a mozgásból öröm és boldogság!
A mai foglalkozáshoz a tantermet is átrendeztük, hogy a mozgásos feladatokhoz nagyobb helyünk legyen. Az egész órát mozgással töltöttük.
Foglalkozást kezdő relaxáció
Repülj madár, szárnyallva száll, mert szabad madár: kérjük meg a gyermekeket, hogy kitárt karjukkal olyan mozdulatokat tegyenek, mint ahogyan látjuk szállni a madarakat és tetszés szerint fejezzék ki, milyen szabadok, szárnyalnak, repülnek. A gyerekekkel először körben álltunk, majd jobbra fordultak, és körbe-körbe haladva végezték a gyakorlatot. Majd ki lehetett lépni a körből, irányt változtatva. A teremben a helyhiány miatt csak sétálni lehetett, egymásra nagyon vigyázva.
Foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie
A dalt először körben állva hallgattuk meg, hogy mindenki jól lássa és hallja egymást. A dalszöveghez kapcsolódó mozdulatokat is megtanultuk: közösen táncoltunk, ugráltunk, tapsoltunk a zenére. Többször is meghallgattuk a dalt, így hamar megjegyeztük a dallamot és a lépéseket, és nagyon jól éreztük magunkat együtt a játékban.
A téma bevezetése
Mozogjunk együtt a játékos mondókára!
A mondókát és a mozdulatokat soronként utánozták a gyerekek.
Egy-kettő-három-négy,
nézd a kezem, égig ér!
Forgatom a fejemet,
mozgatom a testemet!
Megnézem a lábamat,
dobbantom a talpamat,
Ugrok hármat: hopp, hopp, hopp,
Boldogan tapsolok.
A téma feldolgozása
Témafeldolgozás mesével: A lusta király (Bezzeg Andrea) tk .193-197.
A termet úgy rendeztem be, hogy a padokat a falhoz húztam, így a mesét addig ülve hallgatták.
Mesefeldolgozás kérdései: Mi a legkedvesebb mozgásformád? Mit szeretsz mozogni?
Sorolj fel egészséges dolgokat! Mi az, ami árthat az egészségünknek?
Ha lenne, egy játszótered, hogyan rendeznéd be? Milyen játékok lennének rajta?
Mi jut eszedbe a sportól?
Én és a mozgás
A gyerekekkel felidéztük a testmozgással, sporttal kapcsolatos gondolataikat, nézeteiket, tapasztalataikat! Szétválasztottam középen a termet, én álltam középre, és a feladat instrukcióinak megfelelően mindig a megfelelő helyre álltak azok, akikre az elhangzott állítások vonatkoztak. Miközben az instrukciókat adtam, figyeltem, hova álltak a gyerekek.
• Álljanak a jobb oldalra, akik rendszeresen sportolnak, a bal oldalra, akik csak a testnevelés órákon!
• Álljanak a jobb oldalra, akik szerint az öregeknek már nem való a sport, a bal oldalra, akik szerint ennek nincs korhatára!
• Álljanak a jobb oldalra, akik nem érdeklődnek a foci iránt, a bal oldalra, akik szurkolnak valamelyik futballcsapatnak!
• Álljanak a jobb oldalra, akik szeretnek úszni, a bal oldalra, akik inkább szárazföldi sportok után néznek!
• Álljanak a jobb oldalra, akik nem szeretnek táncolni, a bal oldalra, akik imádják ezt a mozgásformát! • Álljanak a jobb oldalra, akik szeretnek futni, a bal oldalra, akik ezt inkább kihagyják!
• Álljanak a jobb oldalra, akiknek a mozgás gyötrelmes kötelesség, a bal oldalra, akik élvezik!
• Álljanak a jobb oldalra, akik szívesen kipróbálnának extrém sportokat, a bal oldalra, akik a kevésbé veszélyes mozgásformákat részesítik előnyben.
Tükörjáték
Találj ki egy sportot, mozgásformát, melyet elmutogatsz!
Az önként jelentkező gyerekek egymás után a társaikkal szembe álltak és kitaláltak egy-egy mozgásformát vagy egy sportot és azt mutogatták el. A csoport utánozta, és megpróbálta kitalálni, mi lehetett az. (Futás, úszás, tollasozás, lovaglás, karate stb.)!
Az óra zárásaként ismét meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie-ját, énekeltünk, táncoltunk, jól éreztük magunkat.