Mozgás szeretete

- Csoport neve: Tokaji Tulipánok
- Tokaji Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Egészséges életmód
- (15 megtekintés)
A mozgás szeretete csoportunk eltérő módon nyilvánul meg, de általánosságban elmondható, hogy a Tulipán csoportba járó, eleve mozgékony gyerekek szívesen vesznek részt a testmozgással kapcsolatos programokban. A héten a Csepp barát program látogattak el hozzánk, akik egy színvonalas, zenével és versekkel tarkított foglalkozás keretében mutatták be az egészséges életmód szokásait. A program nagy sikert aratott. Mivel az óvodában minden nap tornázunk, ez a kihívás nem jelentett különösebb nehézséget a gyerekeknek. Inkább megerősített minket abban, hogy érdemes ezt a témát alaposabban is körüljárni. Szerdánként gyümölcsnapot tartunk, ezen a héten gyümölcssalátát készítettünk, amit a gyerekek örömmel fogyasztottak el. A napot egy relaxációs gyakorlattal, úgynevezett „tüdőtakarítással” indítottuk, ami különösen jól jött, mert a kinti tornajáték során sokat mozogtak és hangoskodtak a gyerekek – amit természetesen nagyon élveztek. A mozgás után a csoportszobába visszatérve meghallgatták a „Ha jól érzem magam” című boogie-t, ami újra mozgásra ösztönözte őket. Ezt követte a „Lusta király” című mese, amely nagyon tetszett nekik. Bár a történet kissé hosszúnak bizonyult az ő korosztályuk számára, így rövidítettem rajta, a mese lényegét végig figyelemmel követték. A héten szélforgókat is készítettünk, amelyeket az udvaron örömmel futtattak. Emellett a munkafüzet 66. oldalán található feladatlapot is kitöltöttük. A gyümölcsöket és a gyerekeket ugyanazon színnel kellett kiszínezni – ez nehéz feladat volt, hiszen a középső csoportból csak három gyermek tudta önállóan megoldani, a többiek segítségre szorultak. A feladatlap alsó részén található árnyékpárosítót viszont mindenki ügyesen megoldotta, szépen összekötötték a gyümölcsöket a hozzájuk tartozó árnyékokkal. Beszélgettünk az egészségmegőrzés fontosságáról is: arról, miért kell helyesen táplálkoznunk, hogy megelőzzük az elhízást és az ezzel járó betegségeket. Felhívtam a figyelmet arra is, milyen lényeges, hogy minden ételt legalább megkóstoljunk. Az „Egy, kettő, három, négy” mondókát többször is elismételtük, a hozzá kapcsolódó mozgásformákkal együtt. Játékidőben újra elővettük a bátorsággal kapcsolatos színezőt, és közben ismételgettük az erősségmondókát. A foglalkozást ezúttal is a „Boldog vagyok” című dallal zártuk, majd felragasztottuk a „Mozgás” témájához tartozó következő lépcsőfok jelét.