Mozgás öröme

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Egészséges életmód
- (12 megtekintés)
Ideje:2025.05.13.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Mozgás öröme
A foglalkozás feladatai: Társas kapcsolatok alakítása, szociális kapcsolatok alakítása, türelem, empátia, szabály és feladattudat, emlékezet, szem-kéz-láb koordináció, testséma, oldaliság, szenzoros érzékelés, figyelem,térbeli tájékozódás, ügyesség, gyorsaság, kommunikációs készság, szókincs fejlesztése, színismeret.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dal mozgással kísérése.
2. Méhecskék futójáték: A virágokat kikerülve, szálljatok a teremben, mint a méhecskék! Ha a plüss virágot emelem fel a magasba, guggoljatok le a színes virágok valamelyikére nektárt gyűjteni! Ha a napocskát emelem a magasba, akkor repüljetek tovább!
3. Akadálypálya: Sorban állunk. Séta a szenzoros párnákon és lépő köveken, átbújás az alagúton, páros lábon átugrás a karikából karikába, labda gurítás a következő társnak.
4. Játék: Virág szedő csapatverseny. Piros és kék csapat kialakítása, virágok szétszórása és a 2 karika elhelyezése a terem 2 végén. Futás a teremben a virágok kikerülésével. Amikor megrázom a csörgődobot virágok összeszedése és a csapatok színének megfelelő karikába tétele. Az a csapat nyer, akinek több babzsákot sikerül összegyűjtenie.
5.Lezárás: A tengerész táncol dal mozdulatainak utánzása zenére.
Reflexió
A téma motivációjaként Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dalát választottam, amely a mozdulatok kísérésével jól átmozgatta és egyúttal bemelegítette a gyerekek izmait, fokozta a vérkeringésüket a mozgásos játékokhoz. A Méhecskés futójáték az évszakhoz jól kapcsolódott,a használt eszközök felkeltették a gyerekek figyelmét, valamint a játék során fejlődött figyelmük, feladattudatuk, koncentrációs képességük, szem-láb koordinációjuk, a futás közben pedig az egymásra figyelés, tolerancia is. A játékos akadálypálya jó lehetőséget nyújtott a szenzoros érzékelés, mászás, egyensúlyérzék, szem-kéz koordináció, türelem, figyelem és társas kapcsolatok fejlesztésére. A csapatverseny a használt eszközökkel motiválta a gyerekeket a részvételre, a csapattagok közötti kapcsolatok megerősítésére, az egymásra figyelésre. Az adott jelre történő virágok összegyűjtése a figyelem, a feladattudat, színismeret, valamint a számlálási képesség fejlesztését is segítette, a verseny a fair-play játék tudatosítását is erősítette a gyerekekben, amikor a győztes csapatot az ellenfél csapat megtapsolta. A tevékenység zárásaként A tengerész táncol dalt kísértük közösen a mozdulatokkal, amely a testsémát fejlesztette. A tevékenység nagyon jó hangulatban telt, minden gyermek bekapcsolódott, minden feladat végrehajtása során motiváltak voltak és a mozgás okozta öröm volt látható az arcukon.