Mosolygós optimisták – optimista mosolygók

- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (148 megtekintés)
Októberi boldogságóránkat A szomorú királykisasszony című mesével indítottuk. Miközben olvastam a mesét a gyerekeknek, jelzésértékű „rajzokat” készítettem a táblára. Már ezen sokat nevettek a gyerekek… A mesét nem olvastam végig, az utolsó bekezdésnél megálltam az olvasásban: „A királykisasszony amint azt a furcsaságot meglátta,…”, és megnéztük a táblára rajzolt „furcsaságokat”. Megkérdeztem a gyerekektől, hogy szerintük vajon mi történt a szomorú királylánnyal. Mivel őket is nevetésre késztette ez a furcsa társaság, feltételezték, hogy a királylánynak is elmúlt a szomorúsága.
Ezután a Boldogságkártyákat nézegettük meg, megbeszéltük, hogy milyen sok okunk van mosolyogni, mi minden miatt lehetünk boldogok. Kiválasztottuk a „mosolygós” kártyát, ami mellé a gyerekek lerajzolták azt, ami/aki mosolyra készteti őket, vagy ha rá gondolnak, biztosan mosolyognak. Közben megismertük a hónap dalát: Pozitív gyerek vagyok!
Az online ötlettárból elkészítettük az Optimista montázs – plakát című feladatot. Kerestünk újságokban mosolygós képeket, megbeszéltük, hogy ki miért és mennyire lehet boldog. Ezekből a képekből tablót készítettünk.
Ezután elővettük a „varázstükröket”, amibe mindenki lerajzolta magát boldogan, pozitívan, optimistán. Megbeszéltük ezeknek a szavaknak a jelentését, kerestünk olyan helyzeteket, amikben az optimizmus nagy szerepet játszott.
Végezetül újra meghallgattuk, és ezúttal meg is tanultuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt, miközben színeztük a munkafüzetben található színezőt. Óra végén táncoltunk egy jót a dalra!