Monori Tesz Vesz óvoda 2200 Monor Katona József utca 26.

Messenger_creation_305b42e2-becd-40fa-b02e-319ce1eddd79.jpeg

A tevékenység témája: Optimizmus gyakorlása

Korcsoport: vegyes csoport óvoda 3-7 évesek

Létszám: 26 fő

Előzmény: Beszélgetőkör (Az élet nem csupán nyakig tejfel, bizony vannak jó és rossz dolgok is az életünkben.) De bizony tudunk olyat mondani vagy mutatni amitől a rosszat bizony jobbá varázsolhatjuk.
Játék az érzelem ladbával

Cél: Optimista gondolkodás alakítása, a jó dolgok felismerése, hogyan ismerjem fel a dolgok jó oldalát.

Szervezés: játékok elpakolása a szőnyegről

Foglalkozás helyszíne: csoportszoba

Foglalkozást kezdő relaxáció: Tankönyv 37.oldal „Az én hangom…”

Foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok dal szabad mozgással kísérve

Téma bevezetése: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék az érzelmekkel, ehhezz bekapcsoljuk az érzelem ladbákat is, amivel már előzőleg játszhattak a gyerekek a hét folyamán.

A téma feldolgozása mesével: Mese gyertya meggyújtása
Tódi törpe varázsszemüvege ( a mese élvezetes bemutatása)
Beszélgetés a meséről – Voltatok már szomorúak mint a süni?
– sírtatok is mikor szomorúak voltatok?
-Ki segített nektek megnyugodni?
-Mit láttok szépet a világban? (Hagyok időt arra, ha valaki szeretné elmesélni valamit ami a témával kapcsolatban eszébe jut)
-Milyen lehetne ha ti is varázsszemüvegen keresztül látnátok a világot?
„Nekem van egy varázsszemüvegem! De mielőtt körbe adom nektek tanuljuk meg együtt Tódi törpe szebben látó mondókáját!

Hipp hopp, hopp
Itt vagyok! Varázslatot mutatok.
Felteszem
szemüvegem!
Ide ode billentem a fejem.
Szemüvegben messze nézek.
Meglátom a csodaszépet!
Hipp-hopp, hopp
Itt vagyok! Varázslatot mutatok

Ki mit lát benne? XY te mit látsz benne?

Varázsszemüveg készítése színezéssel.
Szadab játék során a mese illusztrációjának színezése szabadon, zsírkrétával és színesceruzával.

A foglalkozás lezárása: az optimizmus jelének színezése

A foglalkozás záró ének: Bagdi Bella: Jól érzem magam Boogie

Képek