Mondd, leszel a barátom?
- Csoport neve: boldogsag3b
- Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (652 megtekintés)
Időegység: 4-5 óra is lehet
Bemelegítő játékok
1. Verebek huss!
A csoport fele széken ül /kör alakban helyezkedve/, a többiek a térdükön ülnek. Ők a verebek. Egy gyerek a kör közepén áll és azt mondja: Verebek huss! Minden kismadár átszáll egy másik „ágra” /átül egy másik társa térdére a középen álló is elfoglal egy helyet. Így mindig más-más fog a kör közepén állni. /Lehet fordítva is, aki addig ültek, ők lesznek a verebek/
2. Sziámi ikrek
Mindenki választ egy párt magának /ő lesz az ikertestvére/. Zenére úgy kell közlekedniük a térben, hogy valamilyen testrészüknél össze vannak nőve. Ezt a pedagógus is mondhatja nekik:
„Közlekedjetek fél percig úgy, hogy a hátatok nőtt össze!” /térdetek, vállatok, egyikőtök keze, a másik arcához, homlokotok, egyikőtök lába a másik kezéhez stb.l/
Beszélgető kör: A társas kapcsolatok színterei
Rövid, kötetlen beszélgetés. Miért jó, hogy közösségekben élünk? Mi mindent nem
tudunk egyedül megtenni?
Improvizáció: Csinálj valamit némán, tudjuk meg belőle, hogy mit szeretnél véghez
vinni, majd amikor nem boldogulsz vele, mondd ki hangosan azt,
hogy: „Na, ez egyedül nem fog menni!”
Egy vállalkozó beállhat a félbehagyott mozdulatnál és segíthet
megtenni azt, ami a társának egyedül nem ment.
Betűrejtvény: mf. 34./2. Barátság /rövid megbeszélés/
mf. 35. Titkos kód feltörése
mf. 36. haver-pajtás-cimbora-barát /különbségek megbeszélése/
Mese feldolgozása: Hetedhét országon túl
/feldolgozás az ajánlásnak megfelelően/
Önismeret – társak ismerete:
Mindenki írjon magáról két igaz, és egy hamis állítást. A csoportvezetők összeszedik, majd egyenként felolvassák az írásokat. A csop. tagjainak ki kell találniuk, ki írta. Beszéljék meg azt is, hogy melyik volt a hamis állítás és miért.
Technika órán: Barátság hőmérő elkészítése
Kívánt fok: 25
Barátságtalan impulzusnál lefelé, barátságosnál felfelé mozgatjuk.
Cél: próbáljunk a 25 fok közelében maradni!
Irodalom órán: Meseszereplők barátai – összegyűjtésük csoportmunkában /mf. 36./5.
Közmondások eljátszása /mf.37./7.
A témával kapcsolatban használtam még: Kék színű falevelek /önzetlenség/
A kis bicebóca /új barátok – másság elf./
A kis herceg /barátság=felelősség másokért/
Ének órán: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek
Ha jó a kedved….
Trópusi eső és esőjáték
Titkos karmester
Komplex drámaórát tartottam /2 órában/ Süsüt kitagadják címmel
A drámajáték fókuszában az állt, hogy Süsü hogyan élte meg azt, hogy a családja elfordult tőle és kitagadta és hogy talált új barátokat.
Komplex drámaórát szerkesztettem / 2órában / a Mondd, leszel a barátom? című versre
A drámajáték fókuszában az állt, hogy milyenek az igazi barátok.
Tablót készítettünk: Mindig kell egy barát, aki… amikor… azért, mert….akihez….akivel…. akinek….
akiről….. akit….. stb. mondatbefejezésekkel.
Fogalmazás órán:
Apróhirdetést készítettünk „Barátokat keresek, akik….
„Én………vagyok, hozzám hasonló barátokat keresek