Mivel küzdenek a gyerekek napjainkban?

Mivel küzdenek a gyerekek napjainkban?
Februárban, a megküzdés hónapjában, többször is tartottunk boldogságórát, hiszen bárki kerülhet olyan szituációba, amikor óriási erőfeszítések árán képes csak kezelni azokat a helyzeteket, amelyeket úgy értékel, hogy „azok felülmúlják vagy felemésztik aktuális személyes forrásait” , meg kell tanulni ezeket is megfelelően kezelni.
Ismerős fogalmak voltak a gyermekek számára, ha nem is saját magukon tapasztalták, a túlzott telefonhasználat, a cancel culture, a ghosting, a glasligthing-effektus, a mérgező pozitivitás, stb. ezekről sokat beszélgettünk, s arról is mit tehet az, aki érintett egy ilyen helyzetben. Különböző ötletek hangzottak el. Abban mindenki egyetértett, hogy ennek megoldásában időnként külső segítséget is kell kérni, aki lehet egy barát, vagy szülő, vagy pedagógus, esetleg egy külső személy.
Rövid jelenetet állítottak össze, s mutatnak be, amely pontosan bemutatja napjaink problémáit. A történet röviden:
Egy osztályközösségen belül túlzottan megnőtt a telefonhasználat, mindent igyekeztek rögzíteni, s posztolni a közösségi médiában, különböző platformokon. A fizikai erőszak és a kiközösítés is megjelenik a közösségben, mindez a pedagógus tudta nélkül. Egy véletlennek köszönhetően idegen lény, egy földönkívüli téved az osztályterembe, aki segít rendezni a kapcsolataikat.
Nagyon hasznosnak érezték a gyerekek a hónap témájában való elmerülést, hiszen a védett iskolai, családi közegből kikerülve, majd a középiskolában már a különböző megküzdési stratégiákkal felvértezve érkeznek, s remélhetőleg sikeres iskolai évek elé néznek.

ooo