Mit rejt a boríték?

IMG_20220114_130955.jpg

A reggeli beszélgető körben, a mindennapi csendkörünk után (1 percig – amíg a homokórában a homok lepereg – csendben ülve figyelünk a környezetünk hangjaira) ezzel is felvezetve, hogy mi volt az én célom a csendkörrel, próbáltam rávezetni a gyerekeket, hogy ők is fogalmazzanak meg maguknak valamilyen célt, valamit amit nagyon szeretnének. Szerintem óvodásoknak elég nehéz téma ez, de voltak gyermekek akik ráéreztek, megértették, hogy mire is gondolok, mit jelent az, hogy van valamilyen célom. Példákat soroltam fel, és végül közösen megfogalmaztunk a, hogy milyen célokat állítunk fel a mi csoportunk számára. Ilyenek pl.: nem fogunk hangoskodni a csoportban, mindenki tudjon elszámolni 20-ig, mire ballagás lesz az óvodában (több matematikai játékot játszottunk a héten, valószínűleg ezért mondták a gyermekek), mindenki tanulja meg, hogy melyik a jobb és bal keze, mindenki tudja bekötni a cipőfűzőt a széken (minden gyermeknek a csoportban 1 cipőfűző van a székére kötve, ezen gyakoroljuk a masnira kötést).
Ezután a csoport kapott egy levelet, ami a következőket tartalmazta: „Kedves Napraforgó csoportos gyerekek! A Boldog vár 5. lépcsőfokára csak akkor juthattok fel, ha megoldjátok a rejtvényeket, teljesítitek azokat és eljuttok a célig. Az óvodátokban elrejtettem egy kirakót, ami 12 darabból áll. Mindegyiket meg kell keresnetek! Minden egyes kirakó darabnál találtok egy fehér borítékot, amiben segítséget kaptok, egy újabb részlet felkutatásához. Ha sikerül mindegyiket megtalálni, illesszétek össze, és megtudjátok milyen képet rejt a kirakó. Figyeljetek nagyon! Jó keresgélést! ”
Természetesen nagyon izgatottak lettek a gyerekek és az egyik kis „szemfüles” észrevette, hogy Boldog Dóra nem ül a helyén, pedig ilyenkor ő mindig itt van. Tanakodás következett, hogy hol lehet Dóra, és végül arra jutottak, hogy őt is meg kell keresni valahol az óvodában. Így indultunk el borítékok keresésére.
Néhány általam írt rejtvényt szeretnék leírni: „Ez az a hely, ahol sok gyerek teper. Öltözés és vetkőzés, kinek könnyű, kinek nehéz. Tornasorba állunk ott, aztán követjük a feladatot. Ugrás, futás, bordásfal, így lesz erős a gyerekraj! – Tornaszoba. ” Következő hol keresd, ahol nem a homokot leled. Építhetsz ott és játszhatsz, a fény is neked látszat.Jó hatással van terád, elűzi a bacikát. Íze kicsit sós, meg ne kóstold nem ropogós! – Sószoba. „Hatodikat hol leled? Titkos folyosón az eledeled. Sürög-forog konyha népe, készíti az étket délre. Szürke kocsi, rajta tálca, Borika tolja a csoportszobába. – Tálaló kocsi. „Konyhától a csoportig, hosszú folyosón surranni. Titkos ez és nem vitás, itt lesz a hetedik kiírás. – Titkos folyosó ( így hívjuk a gyerekekkel a hátsó folyosót, ott szoktunk átsurranni az óvodán.)
Nagyon élvezték a gyermekek a keresgélést, izgatottan mentek egyik helyszínről a másikra, és nagy buzgón rakták a táblára, hogy vajon mit is rejt a kép. Eközben Boldog Dóra is előkerült, mire visszaértünk a csoportba, már ott ült a szokott helyén. Jó volt látni a gyermekek arcát, ahogy felderült, amikor meglátták, hogy Dóra újra itt van, kérdezték is, hogy ez hogy lehet, biztos varázslat volt. Olyan jó, főleg ebben a mai világban hogy ezek a gyerekek hisznek még a mesében, hisznek a csodában és hisznek a varázslatban. Nem kell sok minden ahhoz hogy boldogok legyünk, elég egy kis képzelet, egy kis kreativitás és sok-sok boldog és mesére éhes gyermek.
Ez a mi kis történetünk a Célok elérése hónapjában. Természetesen mindenki felléphetett az 5 lépcsőfokra, hiszen együtt, közösen jártuk végig a célhoz vezető utat.

Képek