Mindenik embernek a lelkében dal van.

- Csoport neve: Szivárványos-napfény
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (33 megtekintés)
Novemberi Boldogóránk központi témája a társas kapcsolatok ápolása volt. A hónap folyamán arra törekedtünk, hogy a gyerekek megtapasztalják: a barátság, az egymásra figyelés és a közösségi együttműködés olyan értékek, amelyek boldogabbá, biztonságosabbá teszik a mindennapokat. A szemléletformálást intézményi és osztályszinten is élményszerű tevékenységekkel valósítottuk meg.
Intézményi program – Kedvesség Nap
Mivel a társas kapcsolatok ápolásának alapja a kedvesség, ennek jegyében intézményi szinten megrendeztük a Kedvesség Napot. A gyerekek kedves üzeneteket írhattak egymásnak, amelyeket vagy személyesen adtak át, vagy kitettek az iskola „Kedvesség Falára”.
Ezzel lehetőséget teremtettünk arra, hogy pozitív visszajelzéseket adjanak és kapjanak, erősítve a kapcsolataikat.
A tanulók kedvesség-muffint is díszítettek, amelyet olyan személynek ajándékozhattak, aki fontos számukra vagy akinek szeretnének örömet okozni. Az adakozás élménye segítette őket abban, hogy megértsék: egy apró figyelmesség is képes jó érzéseket kelteni másokban.
A napot közös énekléssel zártuk: együtt adtuk elő a Babits Mihály verséből készült megzenésített dalt, a „Mindenik embernek a lelkében dal van”-t, amely bensőséges, összekovácsoló élményt adott.
Osztályszintű foglalkozás – A kapcsolataink gondozása
Osztályszinten beszélgettünk arról, hogy:az embereknek szükségük van egymásra; ahogyan a virág nem élhet napfény és víz nélkül, úgy mi sem lehetünk boldogok társak és barátok nélkül.
A barátság olyan, mint egy kert: ha törődünk vele, öntözzük és szeretettel ápoljuk, akkor szép és erős lesz.
A természet példái segítették a gyerekeket abban, hogy érthető, átélhető módon lássák a társas kapcsolatok működését. Megfigyeltük, hogy a madarak csapatban repülnek, a hangyák együtt építik a bolyt, a virágok pedig együtt alkotják a színes rétet – vagyis közösségben minden élőlény erősebb.
A foglalkozás keretében elkészítettük a Barátság-fát, amelyet az osztály által gyűjtött ágakból és levelekből állítottunk össze. Minden gyermek elhelyezett a fán egy levelet, majd megnevezett valakit, aki fontos számára, és elmondta, miért kedveli őt vagy miért hálás neki.
A foglalkozást közös énekléssel zártuk: a gyerekek egymás kezét fogva, körben állva énekelték el a „Jó barát” című dalt, egyszerű mozgással kísérve. A közös élmény jókedvet, felszabadultságot és egymás iránti bizalmat hozott.





