Mindenben ott a jó

278259186_839343664091858_8451856608153700927_n1.jpg

Az október hónap az optimizmus gyakorlásának hónapja. Ezt a témát 3 órán dolgoztuk fel a hatodikos diákjaimmal, akikkel már második éve tartunk boldogság órákat. Az első órán megbeszéltük mit jelent az, hogy valaki optimista, pesszimista vagy realista. Majd idézeteket húztak a gyerekek és megmagyarázták azokat. Az órát szokás szerint relaxációval zártuk.
A második órán közösen optimista vagy pesszimista módon fejeztünk be mondatokat. Megbeszéltük milyen érzések keletkeztek bennük az optimista befejezés és a pesszimista befejezés után. Egyetértésre jutottunk abban, hogy az optimizmus jó érzéseket vált ki bennünk, vidámságot, elégedettséget, boldogságot. A foglakozást relaxációval zártuk ismét, amelyet általam jógán tanult elemekkel egészítettem ki, pl, jógalégzés. Az oum hangoztatása … A boldogságórákat mindig péntek délután tartjuk, ilyenkor relaxáció közben elengedik az egész heti stresszet.
A harmadik óra előkészítésébe bevontam szülőket. Zárt borítékban levelet írtak a szülők gyerekeiknek, amelyekben jó tulajdonságaikat emelték ki, ezeket eljuttatták hozzám. Az órán tulajdonságfát készítettünk. Egy rajzlapra a gyerekek rajzoltak és színeztek egy fát, színes levelekre ráírták jó tulajdonságaikat és a fa ágaira ragasztották. Átadtam nekik a szülők által írt leveleket, amelyek olvasása megható, felemelő pillanat volt. A fák ágaira felkerültek a szülők által írt jó tulajdonságok is. Az elkészült alkotások sok mindent elárultak számomra a gyerekekről. A fák formája, a levelek elhelyezkedése is beszédes. Két hétig a tantermünkben lévő faliújságra tettük ki a „fákat”, majd hazavitték. Ha elkeserednek legyen miből erőt meríteniük, tovább lépniük.

Képek