„Mikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!”

„Mikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!”

Téma: Optimizmus gyakorlása
“Ha nap nap után ügyelünk rá, hogy pozitívan fogalmazzunk, és határozottanderűs és jóindulatú hangulatban legyünk, nemcsak a bensőnket alakítjuk át,de a körülöttünk lévők életét is.” Raphaëlle Giordano
Korcsoport: 3-4 évesek
Cél: Optimista szemlélet kialakítása, formálása. Fedezzék fel, hogy a világ sok lehetőséget nyújt számukra. Minden akadály legyen kihívás a megoldásra.
Lássuk szépnek a körülöttünk lévő dolgokat, fedezzük fel azokat. Miket látunk szépnek, minek tudunk örülni? Hogyan tudnánk szebbé tenni azokat a dolgokat amik elszomorítanak.
Élményszerzés biztosítása, rácsodálkozás, önbizalom növelése.
Közösségi nevelés, az együtt játszás, mozgás örömének megéreztetése,
képzelet, fantázia fejlesztése mesemondással, belső képi világ megjelenítése.
Előzmény: Optimista séta. Közös sétálás közben figyelünk a körülöttünk lévő jóra, szépre, vagy viccesre. Majd meséljék el otthon családjuknak hogy mi mindent láttak.
Reggeli szabadjátékidőben a vizuális asztalnál szemüveg sablonokat színezünk és díszítünk. Varázsgömb készítése. Varázsgömb sablonra rajzolják kívánságukat bele a gyerekek
Bevezetés: Mozgásos gyakorlatok
A téma ráhangolódása, a gyerekek figyelmének és testének aktiválása.
„Irkafirka”, „Körbe -körbe karikába”, „Égig érő fa vagyok”
Táncos mozgás: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok a Világomban minden rendben van dalának meghallgatása, kézen fogva körbe járunk.
Motiváció: Boldog Dóra csengettyűje szól: Kerek erdő kalandra hív …..
Mese bemutatása: „ Tódi törpe” mese élményszerű bemutatása bábokkal
Beszélgetőkör:
Ti szeretnétek ilyen szemüveget gyerekek? Mikor vennétek fel azt, mondjatok rá példát!
Kinek készítenél egy ilyen csoda szemüveget? Miért? Hogyan tudunk segíteni ha szomorú a pajtásunk?
Tükörjáték- Nézz bele és mond el mi az ami szép, jó benne. (pozitív tulajdonságok)
Tanuljuk meg mi is Tódi törpe Szebben látó mondókáját! – mozgással kisérve.
Vegyük elő a készített szemüvegjeinket és próbáljuk is ki azt!
“Minden nehéz volt, mielőtt könnyűvé vált.”
Beszélgess a gyerekekkel olyan helyzetekről, amikor valami új dolgot tanultak, és az első próbálkozások után úgy érezték, hogy ez nekik nem fog sikerülni. Mindenki osszon meg egy ilyen élményt a többiekkel. Ha nehezebben megy az önálló megosztás, felkínálok ötleteket: Tegye fela kezét az, akire igaz az állítás… pl: Amikor először kellett egyedül felöltöznöm, azt hittem, hogy sosem fog sikerülni. Ma már ügyesen és egyedül öltözködöm. Érdemes megszólítani azokat, akik a második állításnál jelentkeznek: Mi segített abban, hogy jól menjen? Mikor érezted, hogy egyre könnyebben megy? További ötletek: Megfogni a ceruzát/krétát és rajzolni a papírra. Úgy színezni, hogy a vonalon belül maradjon. Hajtani magam a hintán

Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékának eljátszása
A csoport két részre osztva, egymással szemben állnak egyes sorban, egyik sor szomorú (Szilárd barátai), másik vidám (Blanka barátai)
Feladat :
Blanka barátai nevettessék meg Szilárd barátait! (ha sikerül, szerepcsere)

Színezzétek ki az optimizmus jelét, amit fel is ragasztunk az óriás puzzle fűzérünkre !
Rajzos, kézműves tevékenységek közben Bagdi Bella személyiség fejlesztő dalainak meghallgatása. Ha boldog vagy…. c. dal

Módszer: szabadjátékból indított motiválás, ráhangolodás, beszélgetés, irodalmi élménynyújtás, bemutatás, dramatizálás, pozitív megerősítés, értékelés
Eszköz: rajzlap, ragasztó, mintalyukasztó, színes ceruza, bábok, bluetooth hangszóró
Forrás:
Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek 65 old.Bagdi Bella Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet. 10, 12 old.

Lefekvéskor, alvás előtt, minden gyermek elmondhatja egy reményét, vágyát! Az óvó néni pedig beszórja varázsporral minden gyermeket, hogy teljesüljön a vágya!
Az optimizmus gyakorlása áthatotta az egész hónapunkat, több napon áttartó tevékenységek voltak, nagyon sok mindent valósítottunk meg a gyerekekkel a tervemből. Boldogvárunk második ablakát kinyithattuk közösen. A gyerekek jól érezték magukat, sokan bekapcsolódtak a Boldogságórába. Örömmel töltött el hogy az októberi hónap többi napjain is igényelték a dalok éneklését, táncolását, kézműveskedést.

Képek