Miért tartom fontosnak a Boldogságprogramot az oktatási-nevelési intézményekben?

Számos tudományos vizsgálat bebizonyította milyen fontos az érzelmi intelligencia az emberek mindennapi boldogulásában. Daniel Goleman kutatásában arról olvashatunk, hogy az egyén sikerességét, eredményességét, az elvárásnak való megfelelését csupán 20 százalékban határozza meg a magas IQ érték. A fennmaradó 80 százalék egyéb összetevőkön kívül elsősorban az érzelmek intelligenciáján múlik. Az érzelmi intelligencia megalapozása az óvoda-iskola átmenet időszakára esik, éppen ezért a személyiségfejlődés kulcsidőszakának úgynevezett szenzitív időszaknak kell tekintenünk ezt az korszakot. A fejlesztés útja a kisgyermekkorban elsősorban az érzelmi nevelésen, a játékos kreativitáson és a szociális helyzeteken, tevékenységeken keresztül vezet. A Boldogságprogram feladatai gyerek számára ennek a fontos kritériumnak próbálnak megfelelni. A gyerek számára 6-8 éves koráig a szeretet kizárólag azt jeleneti, hogy őt szeretik. A gyerek eddig a korig hálásan és vidáman elfogadja, hogy szeretik. A gyerek fejlődésének egy másik pontján kb. 8-10 éves korban egy új érzés születik, az, hogy az ember a saját tevékenységével szeretetet tud létrehozni. És itt a kulcs, hogy saját tevékenységével már tudja befolyásolni, irányítani érzelmeit. Segítséggel rá fog jönni, hogy nem csak érzelmeit, hanem cselekedeteit, gondolatait is tudja irányítani, hiszen a boldogság tanulható. Ha személyiségük fejlődését ezekben a kulcsidőszakokban segítjük olyan feladatokkal, amelyek pozitív változást hozhatnak az életükbe egy boldogabb úton indíthatjuk el őket a jövő felé. Szálljanak a boldogság útján, és nem csak szárnyakat, hanem bátorságot, önbizalmat is adunk nekik ezen az úton, ami nélkülözhetetlen egy hosszú repüléshez.
Legyen jobb velünk a világ!