Miért lehetünk hálásak?

71717139_2334744119968311_7791315049993207808_n.jpg

1. Relaxáció :
1.Kinyílás, napimádás:
Terpeszben állunk,
előre ejtett vállal, lengő karokkal, előrehajtott fejjel. Ebből a helyzetből indítjuk a
mozgást, belégzéssel kitárjuk két karunkat
és fölemeljük fél magastartásba, fejünket is fölemeljük, mintha a Napot köszöntenénk.
Kilégzéssel kísérve engedjük vissza karjainkat, törzsünket és fejünket a kiinduló tartásba. Lassan, 4-5-ször végezzük a gyakorlatot.
2. Irkafirka
A gyermekek üres fehér lapot kapnak. A padon elhelyezik maguk előtt. Bármilyen íróeszközt, vagy rajzeszközt a kézébe vesz, majd a szemüket behunyva elkezdenek össze- vissza firkálni. A tanár azt mondja: Rajzoljatok irkafirkát kedvetek szerint …irkafirka…összevissza…szabad jobbra, szabad balra…szabad nekem össze-vissza… A gyerekek hangosan ismételgetve a szöveget firkálnak a papírra. FOM
íróeszközök, rajzeszköz, fehér lap, szemkötő 2×2 perc
2.Ráhangolódás
Beszéletőkör:
Folytasd a megkezdett mondatot:
Szeretem azokat, akik… Egyéni beszélgetés, megbeszéléls 1 perc
3. A téma feldolgozása
1. Meséld el a nyáron milyen jó dolgok történtek veled
2. A hála fogalma:
beszélgetés: kinek, mit jelent a hála?
3. Hogyan tudjuk kifejezni hálánkat? – rajzold le
4. Hála kifejezése osztályon belül: válassz ki egy társadat, akinek hálás vagy valamiért és készíts neki egy hálavirágot, majd add át neki a nap folyamán valamikor
Eszközök:füzet, ceruza, színes ceruza, színes lap, ceruza, színes ceruza, ragasztó, olló 23 perc
4. játék Pizzasütés:
álljunk körbe és az elötünk állónak jó alaposan masszírozzuk meg a hátát, miközben a tanár különböző utasításokat ad. 2 perc
5.Hála-fa készítése
Elkezdjük a gyöngysor készítését a mai alkalommal, a hónap további részén pedig ,majd lehet bővíteni azokat Gyurma, fonal, rajztábla 10 perc
6. Meditáció Az alsós tanári kézikönyv alapján végezzük e a megfelelő gyakorlatokat 5 perc

Képek