Miért jó megbocsátani? 3.C

279444223_679762443278510_1142149035072393162_n.jpg

A terem átrendezését követően saját kedvükre ülhettek kiscsoportba, egyszerű légzőgyakorlattal érkeztünk meg lelkileg az órára. A témafelvezető beszélgetés során kiderül, hogy mennyire könnyű vagy éppen mennyire nehéz megfogalmazni azt, hogy mit jelent a megbocsátás, ki bocsátott már meg és kinek bocsátottak már meg. Számos példát is hoztak rá. Ezt követően a különböző színű szív alakú puzzle-okat a csapatok kirakták, melyből több, a megbocsátáshoz vezető varázsszót megismerhettünk. Ezeket hangosan, együtt kimondták a csapatok, majd jött a karmasterjáték. Ezután kiosztottam a feladatlapokat: Miből látjuk azt, hogy megbocsátottak nekünk? – kiscsoportos megvitatás és feladatlap kitöltést követően minden csapat felolvasta megoldásait. Utána megkérdeztem tőlük, hogy van-e olyan az osztályban, aki úgy érzi, hogy társát megbántotta és még nem oldották fel varázsszavakkal a feszültséget. Többen is jelentkeztek, hogy igen – dramatikus gyakorlattal folytatódott az óra – annyira intenzív volt, hogy ezekről fénykép nem készült. Ezt követően megkérdeztem, hogy van-e olyan személy az életükben, akár régebbről, akitől nem kértek bocsánatot, bennük van a még a feszültség – többen jelentkeztek, elmesélték. Kértem, hogy a hónap dalának meghallgatása közben akinek van kedve tegye a szívére a kezét, csukja be a szemét és gondolja arra vagy azokra a személyekre, akikről az előbb beszéltünk.
Végül ismét kiosztottam egy feladatlapot – 3 indok, amiért érdemes megbocsátani – kiscsoportos munkaformában kitöltötték, majd frontálisan megbeszéltük.
Tanulságos és tartalmas óránk volt. Köszönjük!

Képek