Miért jó megbocsátani? 3.B

- Csoport neve: A boldogság vándorai
- Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megbocsátás
- (142 megtekintés)
A terem átrendezését követően egyszerű légzőgyakorlattal érkeztünk meg lelkileg a foglalkozásra. A témát felvezettem, beszélgettünk a megbocsátásról – mit jelent, miért jó, ha megbocsátunk, ki bocsátott már meg, kinek bocsátottak már meg. Ezt követően a megbocsátáshoz vezető útról beszélgettünk, minden asztal húzott magának egy borítékot, melyet egyszerre nyitottak ki, különböző szív alakú puzzle-ból egy-gy varázsszó bújt elő. Ezeket együtt felolvasták, majd karmester játékkal erősítettük meg a használatukat. Ezt követően kiosztottam mindenkinek egy-egy előre elkészített feladatlapot a megbocsátás jeleiről. A kiscsoportok közösen megbeszélték, honnan is lehet tudni, hogy a másik személy megbocsátott nekik. Amikor mindenki elkészült megbeszéltük (a gyorsabban elkészült csapatok a lapra rajzolhattak a várakozás alatt). Utána az asztaluknál olvasott varázsszavakkal dolgoztunk tovább – kértem az osztály egyik felét, hogy a tábla előtt félkörbe helyezkedjenek el, csukják be a szemüket, majd a másik fele az asztalánál olvasott varázszót súgja a fülébe – nem számítottam, hogy egy-egy varázsszó kimondása feszültséget hoz létre egy-egy kisgyermekben (így ebből tanulva a következő osztálynál módosítottam az utasítást kedvenc varázsszóra – működött).
Végül kértem őket, hogy gondoljanak arra a személyre, akivel még nem oldották fel a feszült viszonyokukat (volt aki óvodás-, más sporttársra gondolt) – a hónap dala közben kértem tegyék a szívükre a kezüket, ha jól esik becsukhatják a szemüket és engedjék magukba a dalt.
Az óra tanulságos volt, a gyermekek aktívak voltak. Köszönjük!