Mesebeli jármű-Versenyfeladat

TABLÓ.jpg

A cél fogalmát kellett megtanulnunk a feladat megoldásához. A cél számukra legegyszerűbb megfogalmazásban: -az amit én akarok. Vagy megcsinálom, vagy elérem, vagy meglesz… Mi történik, ha egyedül nem megy? – Akkor másképp csinálom, nem akarom tovább csinálni, segítséget kapok, vagy kérek is…
A cél fogalmat ezután kiegészítettük azzal, hogy vannak elvárások, feladatok a környezetünkben, amit magunkévá kell tenni, majd elérni, valamilyen módon. A célba jutáshoz ezután rajzolták a járműveket, mint eszközt. Munka közben beszélgettünk és a célok kitűzése, elérése témánk megtelt tartalommal:
Tanulóim szerint az első cél:
– Amikor tanulni kell, jól oldjam meg a feladatot és Rexi forogjon örömében!
Rexi kollégánk kutyusa. Terápiás céllal kutya-asszisztált foglalkozásra jön, hogy segítse, visszaigazolja az ügyeseket, kérhetnek tőle jutalmat, megsimogathatják, ha éppen ehhez van kedvük. De, csak az, aki a célját elérte. Igen, mert Rexi a kutya asszisztált foglalkozásokon figyeli és tudja, ki mikor hogyan teljesít, érdemli-e a jutalmat. A rajzokon Rexi hátán jutnak a célba az osztály tanulói. Rexit a FELADATTUDAT vezérli, MI VEZETJÜK. Rexi erősségei, hogy nagyon JÓL TUD FIGYELNI, KITARTÓ, NEM FÁRAD EL, MEGVÉD HA ROSSZ ÚTRA TÉRNÉNK. Ő egy ERŐS kutya, senkitől sem riad vissza, ELKERÜLI AZ AKADÁLYOKAT, TUDJA A JÓ IRÁNYT. Ha elfárad, elég ha biztatással és kedvességgel segítjük.
Második jármű: Szárnyas hajó. Közlekedik víz alatt is, ide akkor bújik el, ha fel kell töltenie magát NYUGALOMmal. Akkor is elbújik, ha nem tudja hová menjen, mert elveszítette a célt. – Mindenhová elvisz, a fejembe lévő GONDOLAT hajtja. ERŐS és SOHA NEM ÁLL LE, csak pihen. Ha becsukom a szemem látom és TUDOM MIT TEGYEK, ha kinyitom.
Harmadik:
-A Csodaűrhajómba beleült mindenki, aki segít nekem a célokhoz jutni. Ők a SEGÍTŐK, akik megmondják, mit tegyek, mert elfelejtem. Én hajtom, azt AKAROM, hogy mindenhová elvigyen. Ha megáll, ÚJRAINDÍTOM, és MÁSIK ÚTON MEGYEK.
Fantáziáltunk, de céllal és közben olyan kulcsszavak kerültek elő, amelyek általában a célok eléréséhez mind szükséges
Másik fontos cél:
-Az osztály jól szerepeljen a versenyeken.
Ehhez rajzoltak hajót-mondanám én-azért, mert egy csónakban evezünk. A hajtóerő MI vagyunk. Mindenki figyel a másikra. Ha valakinek nincs annyi ereje, akkor a másik erősebben evez. Ha elakadnánk. terepjáróval is mehetünk tovább, de van repülőnk, ami felemel. A magasból több mindent látunk.. Tehát nem állunk meg a célig. Útközben sokat tanulunk, ez a hajtóerőnk. A vezetőnk biztat bennünket, irányít a célba.

Képek