Megküzdési stratégiák feldolgozása a 4. osztályban

- Csoport neve: 1Marika
- Fülöpi Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (253 megtekintés)
A 4. osztályban miután elmagyaráztam a 4. osztályban a cica család festésének menetét, akkor került sor a megküzdési stratégiák megbeszélésére. Bevezetőként meghallgatták a gyerekek „A bugyelláris, a pipa meg a süveg c.luxemburgi népmesét, majd ebből a meséből kiindulva megbeszéltük a szereplők életében a hullámhegyeket és hullámvölgyeket. Állításokat mondtam, melyekről a diákok megállapították, hogy az az esemény pozitívan vagy negatívan befolyásolta a szereplő életét. Ezek után a saját élethelyzetünkből szedtük össze, hogy mit is szoktunk csinálni akkor, ha feszültek, mérgesek, idegesek vagyunk. Ilyen válaszok születtek: elmondom valakinek a bajomat, akiben megbízom; egy jó meleg kád vízbe beülök; leírom a bánatomat, újra elolvasom, majd a kályhába dobom; kisírom magam; zenét hallgatok; máshova képzelem magam; beleütök kézzel valamibe; veszekedem másokkal…Természetesen arról is beszéltünk, hogy melyek ezek közül azok, amelyek igazán segíthetnek nekünk. Összeszedtük, hogy milyen testi tünettel jár együtt a feszültség, a stressz: pl.: fáj a fejem, fáj a gyomrom, piros az arcom, remeg a lábam, gyorsan ver a szívem, izzad a tenyerem… Többször kipróbáltuk a Dr. Bagdi Emőke pszichológus professzor asszony által tanított megküzdési stratégiát, vagyis: egy nagy levegőt vettünk, közben minden izmunkat megfeszítettük. Néhány másodpercig benn tartottuk a levegőt, majd a levegő kiengedése közben megfeszített izmainkat elengedtük. Végül megállapítottuk, hogy a háziállatok, a kutya és a macska sokat segíthetnek a nyugalmi állapotunk elérésében. Ezek után gyönyörködtünk a gyerekek által festett cica családokban. Közösen megállapítottuk, hogy melyik cica családban vajon milyen lehet a hangulat, milyen lehet ott élni.