Megkűzdési stratégiák, érzelmek feltérképezése, a megkűzdés hegysége és sok zene

IMG_6975.jpg

A gyerekekkel a megkűzdési stratégiákat megbeszélve többnyire arra törekedtünk, hogy megértsük az általuk átélt érzelmeket és a kilátástalannak tűnő helyzetekre megoldást találjunk. Megbeszéltünk egymás között olyan szituációkat, amelyekben valamilyen nehézséggel szembesültek, majd megbeszéltük, hogy miként oldották meg azokat illetve volt-e olyan személy a környezetükben, akire számíthattak.
Ezt követően a gyerekek embersziluetteket kaptak melyen a boldogságot, félelmet, szomorúságot és szeretetet az azoknak megfelelő színnel jelőlték be.Sok esetben találkoztunk a gyerekeknél félelemmel, amit legfőképpen a családban éltek át.A boldogságot mindenki a szívében élte át és leginkább akkor, amikor számíthatott anya és apa segítségére vagy éppen egy szülinapi buli alkalmával.Ezután mindenki elmondta, hogy ki az a személy, akihez fordulhat, ha bajban van és biztonságban érezheti magát mellette.
Az első tevékenységet zenés – mozgásos tevékenységgel zártuk.Mivel csoportunk csak az ősztől csatlakozott ezért átismételtünk néhány Bella dalt (Ha boldog vagy, Jól érzem magam Boogie), amitől igen jó kedvünk kerekedett.A jókedvnek az lett a folytatása, hogy másnap is tartottunk egy boldogságórát mivel kérték a gyerekek és tanárjuk, hogy ismételjük meg.
Tehát a második tevékenység a „Megkűzdés hegység” feladat elvégzésével telt, melynek kapcsán a gyerekek négy olyan nagyobb akadályt neveztek meg, mellyel sikeresen megkűzdöttek.Ezek : új osztálytárs befogadása (ez volt a legnehezebb), az osztálytársak jó oldalának elfogadása, együttműködés azért, hogy elérjék céljaikat (pl. kirándulás szervezés) valamint sérült gyerekek elfogadása. Az írásban a csoportvezetők segítettek ugyanis a gyerekek csak most tanulják az ABC-t. Ezt követően kidíszítették a hegységüket, napocskával és szivecskével, majd kifüggesztettük az osztályba.Vidám óráink voltak, ahol jó volt ott lenni.

Képek