Megküzdési stratégiák

Megküzdési stratégiák

Az órán a gyerekek fejlődtek az érzelmek azonosításában és megnevezésében. Képesek voltak felismerni, mikor érzik magukat szorongónak, szomorúnak, dühösnek…és meg tudták fogalmazni, mi segít nekik ezekben a helyzetekben : „anya ölelése, rajzolás, kutyázás”. Ezek arra utalnak, hogy ez a korosztály elindult a tudatos megküzdés irányába. A dalt nagyon élvezték, ötleteket gyűjthettek a feladatlap megoldásához, amit látható módon fel is használtak. A képen látható arcok utánzása nagyon motiválta őket, a feladat segítette a bátortalanabb gyerekek szereplését is. A mese különösen hatásos volt, a gyerekek könnyen azonosultak a szereplőkkel, tanulságot tudtak megfogalmazni. Élmény volt, amikor megfogalmazták, hogyan szorongtak az iskolába lépéskor, és hogyan múlt el ez az érzés…

Képek