Megküzdési stratégiák

Megküzdési stratégiák

Az óra bevezetéseként felolvastam az osztálynak a szamár történetét. Ennek a tanulságáról beszélgettünk, hogy tudnak a nehézségeink fejlődésünk szolgálatába állni, hogy tudjuk azokat saját növekedésünkre felhasználni. Ezután kivetítettem nekik egy képet egy szomorú lányról, ennek kapcsán feltételezéseket kellett mondaniuk, hogy milyen történet lehet a kép mögött. Ki kellett találniuk a lány történetének egy olyan folytatását, amelyben meg tudta oldani a nehéz helyzetet, amibe került. Következő feladatként cédulákat húztak a gyerekek. A cédulákra olyan szituációkat írtam, amelyeket egy 10-11 éves gyerek nehéznek érez. Az adott szituációhoz kellett mondaniuk egy problémamegoldó és egy érzelemkezelő megküzdési módot. Ebben természetesen egymásnak is segíthettek a gyerekek. Közösen összegyűjtöttünk olyan támogató gondolatokat, mondatokat, amelyeket jólesik hallani bármilyen nehézség esetén. Az óra végén azt kértem, hogy nevezzenek meg olyan embereket, akik példát adnak megküzdésből. A gyerekek saját családtagjain, személyes ismerősein túl sérült emberekről, paralimpiai bajnokokról is beszélgettünk.

Képek