Megküzdési stratégiák

IMG_6485.jpg

Megküzdési stratégiák
1. Relaxációs gyakorlat: Tengerészcsomó

2. Jó szó
A következő instrukciókat mondtam a diákoknak: „Dőlj hátra, hunyd le a szemedet és gondolj egy olyan helyzetre, amikor nagyon vágytál volna egy bizonyos szóra vagy mondatra…, amikor jól esett volna hallanod vagy olvasnod egy erőt adó szót vagy mondatot…, de nem kaptad meg!… Ha megvan ez a szó vagy mondat, nyisd ki a szemedet és írd le a post-itre!” A post-iteket összegyűjtöttem és közösen megbeszéltük.

3. Megbeszélés
A tanulók a következő kérdésekre válaszoltak. Majd tippeket adtak egymásnak.
Mi volt a legutóbbi probléma, ami stresszt okozott nektek? Hogyan küzdöttél meg vele?
Mit tehetünk a stressz elkerülése érdekében?
Kinek milyen stresszkezelési módszere van a nehéz időkre? A tanulók papírcsíkokra felírják ötleteiket, majd felragasztják a táblára. (papírcsík, blue tack, filc)
A tanulók által leggyakrabban használt módszerek: éneklés, zenehallgatás, sport, enni valami finomat, beszélgetés, megoldás keresése, házi állatot simogatni.

4. Az akaraterő diadala című videó megnézése, megbeszélése https://www.youtube.com/watch?v=bA7Jygexja0
Mit érzett a kislány?
Milyen stresszhelyzeteket élt át a kislány?
Mi történt volna, ha nem teszi meg, amit az edző kért tőle?
Mit hozott neki a megküzdés?
Került már közületek valaki hasonló helyzetbe? Mit érzett akkor?

5. Kérdések, körben járva
Megyünk körbe-körbe a tanulóknak 4 kérdést kell feltenniük társaiknak, akkor mehetnek tovább, ha 3 nem és 1 igen választ kapnak.

6. Idézet

„Az élet viharaival szemben olyan légy, mint a madár, amely, ha a fát kivágják alóla, nem a mélybe zuhan, hanem a magasba száll.” (Eötvös József)
A tanulók elmesélik, hogy mit mond, mit jelent számukra ez az idézet.
7. A hónap dalának meghallgatása
Megkértem a diákokat helyezkedjenek kényelembe és csukják be a szemüket. Ezután meghallgattuk a dalt.

8. Házi feladat
Megküzdési Mód Preferencia Kérdőív kitöltése

Képek