Megküzdési stratégiák

tabló-1.jpg

A megküzdési stratégia témakört 2 tanórán dolgoztam fel. Az első órát relaxációs feladattal kezdtük („Nyugtató, lecsendesítő, békéltető gyakorlat”, Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok…kitárom világom”). Utána meghallgattuk és elénekeltük a hónap dalát, eközben a hónap színezőjével foglalkoztak a gyerekek. A téma bevezetése az elméleti háttér megbeszélésével történt. Megfejtettük a rejtvényt, megbeszéltük, hogy együtt jobb megküzdeni, elviselni a helyzetet. Ezután felolvastam nekik a Vadvízi kaland című mesét. Megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett, nem tetszett a mesében; a szereplők hogyan küzdöttek meg a céljaik eléréséért, milyen stratégiát alkalmaznak. Az első foglalkozást meditációval fejeztük be.
A második óra elején felelevenítettük a megküzdési módokat. Ebből kiválasztották a számukra legfontosabbat, amit röviden leírtak egy papírra. Folytatták a színezést, újra meghallgattuk a hónap dalát. A foglalkozás végén közösen elkészítettük a tablót. Zárókörben megfogalmazták, hogy mit tanultak a mai foglalkozáson, mi az, amit tovább visznek magukkal. A második foglalkozást is meditációval fejeztük be.

Képek