Megküzdés szivárványa

- Csoport neve: Csibék 4. osztály
- Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (53 megtekintés)
„Boldognak nevezzük azokat az embereket, akik az életük során megtanulták elviselni az élettel járó nehézségeket, így ezek nem tudják őket maguk alá gyűrni.”
Ráhangolódásként a fenti idézetet írtam fel a táblára, és közösen megbeszéltük, értelmeztük, valamint a megküzdés szó jelentését is. Igyekeztem erősíteni a gyerekekben, hogy ha a rossz dolgokban meglátjuk a jót, az pozitív hatással lehet az egészségükre és a boldogságukra.
Meghallgattuk a hónap dalát, melyet mozgással is kísértek a gyerekek.
„Ne keseregj! feladat során elmondták, illetve le is írták egy cédulára azokat a vigaszt nyújtó és segítő mondatokat, amelyeket maguknak mondanak és amit a szülőktől hallanak.
Megismerkedtek Kati történetével, aki kezdetben nagyon ügyes és lelkes volt, de negyedik osztályra megváltozott. A feladatait összecsapta, nem szívesen ment iskolába. A szülei segítettek a tanulásban, de nem hozta a várt eredményt. Kiderült, hogy tanulási problémája van. Segítséget kapott a megfelelő szakembertől, így Kati újra a régi lett.
Azért választottam ezt a történetet, mert a gyerekek esetében egyre több a probléma, és szerettem volna megmutatni, hogy mindig van megoldás, keresni kell a lehetőségeket.
Az is kiderült számukra, hogy egyedül nem mindig megy , de együtt hamarabb találunk megoldást a problémára. Beszélgetés során elmondhatták a gyerekek, kitől kapnak segítséget és ők kinek tudnak segíteni. Szívesen osztották meg a gondolataikat egymással.
Egy-egy probléma során feszültekké válunk. Beszámoltak a saját érzéseikről, és én is elmeséltem a saját érzéseimet.
Kerestük a feszültséglevezető módszereket, amelyek megnyugtatják őket. Érdekes volt hallgatni.
Megbeszéltük és leírtuk a munkafüzetben levő bölcsességeket.
A „Vak kígyó” játék során megtapasztalhatták, milyen érzés a felelősség a társaik iránt. Néhány gyermek azt mondta egyáltalán nem izgult, mert megbízott a társában.
Végül a megírt cédulákat felragasztottuk a megküzdés szivárványára.
Szívesen vettek részt az órán, és remélem segítettem őket abban, hogyan küzdjenek meg a problémákkal.
Kinyílt a Hálavirágunk, amit közösen gondoznak a gyerekek. Figyelemmel kísérték a növekedését.