Megküzdés mód preferencia kérdőív, Az utazó, Az akaraterő diadala.

- Csoport neve: Szondi György Technikum és Szakképző Iskola
- Nógrád Vármegyei Szakképzési Centrum Szondi György Technikum és Szakképző Iskola
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (120 megtekintés)
A február havi téma az osztályban rendkívül aktuális. Még a jelenléti oktatás idején is sokan meghátráltak a legkisebb akadály láttán is, a digitális oktatásban pedig ez még jellemzőbb, hiszen gyakran még a technika is okozhat problémát egy feladat teljesítése során. Én az osztállyal való első találkozásom óta arra igyekszem őket megtanítani, hogy „A problémákat soha nem használhatjuk kifogásnak!!! A problémák azért vannak, hogy megoldjuk őket!!!” Szerencsére már néhányan ugyanígy gondolkoznak, aminek igazán örülök.
A foglalkozás elején emlékeztettem is a diákokat erre. Én mondtam az első mondatot, ők pedig -szinte kórusban -befejezték a gondolatot. Vagyis úgy tűnik, tudat alatt már rögzült, hogy mi lenne a helyes, csak egyszerűbb a könnyebb utat választani, és azzal elintézni, hogy „nem tudom”, amikor nem akadályok nélküli a sikerhez vezető út.
Igaz, hogy a Megküzdési Mód Preferencia Kérdőívet elsősorban a 12. évfolyamos diákoknak ajánlotta az anyag, de én nagyon kíváncsi voltam az eredményre, ezért kitöltettem a tanulókkal. Érdekes eredmény született, hiszen van olyan tanuló, aki egyetlen kérdésre sem jelölte a 4-es lehetőséget, és van olyan is, aki 25 alkalommal. Amint lehetőség lesz rá, az iskolapszichológussal mindenképpen szeretném ezeket a kérdőíveket alaposan kiértékelni.
Néhány tanuló megpróbálta pozitívvá átalakítani a negatív állításokat. Azt hiszem, ezekről még kell majd beszélnünk…
Ezután elolvasták a diákok Az utazó című történetet, és megoldották az ahhoz kapcsolódó feladatokat.
Az óra csúcspontja volt, amikor megnéztük Az akaraterő diadala című videót. Fiú létükre is nagyon nagy tisztelettel beszéltek a tornászlány döntéséről. Sajnos csak online tudtuk megbeszélni, ki hogyan döntött volna, de szinte mindenki azt mondta, hogy hasonlóan. Ezután válaszoltak még a videóhoz kapcsolódó kérdésekre is.
Jelen helyzetben így tudtuk feldolgozni ezt a témakört, de még biztosan fogunk foglalkozni vele, amint visszatérhetünk az iskolába.