Megbocsátás gyakorlása

- Csoport neve: Napsugár (Marcaltő)
- Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megbocsátás
- (3 megtekintés)
A MEGBOCSÁTÁS GYAKORLÁSA- Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda, Marcaltő
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes
A foglalkozást vezeti: Pus Tiborné Kalmár Katalin- óvodapedagógus
A foglalkozás témája: A megbocsátás, mint boldogságfokozó technika gyakorlása
A foglalkozás célja: A hónap nagy feladata, hogy a gyerekek megértsék: A megbocsátással elsősorban maguknak tesznek jót.
A foglalkozás feladatai: Többféle megközelítési módot kipróbálunk a gyerekekkel a megbocsátás árnyalatainak megismeréséhez; megbocsátó és vétkes oldalon is állhatunk. Nehezebb téma.
0. (MOTIVÁCIÓ):
A helyszín és az eszközök előkészítése, elhelyezése.
1. MOZGÁSALAPÚ RELAXÁCIÓS GYAKORLAT:
„Villámlazítás” technikájának gyakorlása 3-4szer (leírás a Boldogságóra c.könyv 39.o. /24. gyakorlat)
2. ZENEHALLGATÁS- KEZDŐ ÉNEKLÉS:
Bagdi Bella: Ho’oponopono- www.doldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
Mielőtt meghallgatjuk az új dalt 4 varázsszót fogtok benne hallani: Sajnálom, Bocsáss meg, Köszönöm, Szeretlek.
Találjuk ki, hogy milyen mozdulattal tudjuk ezt megmutatni egymásnak. Ha ötletet kell adni, ezekre is gondolhatunk:
-Sajnálom: simogatjuk egyik kezünkkel a másikat,
-Bocsáss meg: két tenyér összezárva,
-Köszönöm: két kéz keresztezve a mellkason,
-Szeretlek: ölelés, szívformálás az ujjainkból.
3. A TÉMA BEVEZETÉSE:
Mondóka a megbocsátásról:
Aki elsőként kér bocsánatot az a legbátrabb,
Aki elsőként bocsát meg, az a legerősebb.
És aki elsőként felejt, az a legboldogabb.
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Mimi, a kiscica és az elveszett Mosoly (Pál Erzsébet, Szorgos dolgos törpék újság)
Kerekerdő kalandra hív téged,
hallgasd mit súgnak a tündérek,
…
A mese végén megbeszéljük, hogy kik szerepeltek a mesében?
Mit vesztett el Mimi cica? (a mosolyát) Kivel találkozott útközben? (a nyuszival, aki megölelte, a kismadárral, aki énekelt neki, a bagollyal, aki meghallgatta a történetét, és együtt kitalálták, hogy mit tehetne Mimi, hogy visszanyerje a mosolyát) Mi jutott eszébe a cicának? Kitalálta a megoldást? mit tett? (Elment a kutyushoz és elmondta, hogy nem harakszik rá) Mit érezhetett a végén a cicus és a kutyus? (megnyugodtak, jobban érezték magukat, kibékültek, örültek újra egymásnak)
Történt már veled olyan, hogy rosszat tettél valakinek? És milyen érzésed volt utána? Bocsánatot tudtál kérni? Kértek már tőled bocsánatot, el tudtad fogadni? (a sajnálom, a bocsánat, a köszönöm és a szeretlek szavak kiemelése)
Próbáljuk ki egy Varázsszavak játékkal!
Körbe állunk. Mondok egy varázsszót valaki nevével egy gondolatommal. Aki a nevét hallja, ő is választhat egy varázsszót és továbbadhatja valakinek. aki mondott már varázsszót, az leülhet a székére. mindenkit meghallgatunk figyelmesen.
5. A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA:
Meghallgatjuk újra Bagdi Bella: Ho’oponopono dalát
A foglalkozás elején alkalmazott jelbeszédet használva.
6. A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
• Óvodai – A következő napokban a reggeli körnél lehetőséget adok rá, hogy a reggeli játékidőben előforduló nézeteltéréseket megbeszéljük, ha alkalmas rá mindkét fél, akkor a megbocsátást gyakorolni.
• Megbocsátó versike gyakorlása.
• Otthoni – Készíts egy rajzot valamelyik családtagodnak, akitől szeretnél bocsánatot kérni valamiért