Megbocsátás

Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézménye
Nyíregyháza, Liszt F. u. 32-34.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – ÁPRILISI BESZÁMOLÓ
MEGBOCSÁTÁS

A munkaközösségünk érzelmi intelligencia fejlesztése témában tekintett meg a csoportban egy Boldogságóra tevékenységet, annak a vázlatát mutatom be:
Tevékenység –Boldogságóra
Tevékenység helye: Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Tevékenység ideje: 2019.04.25.
A tevékenységet vezeti: Jámborné Fedor Krisztina
Korcsoport: Vegyes életkorú
Tevékenység terület: Boldogságóra program
Tevékenység témája:Érzelmek felismerése önmagunkon és másokon, megbocsátás.
Tevékenység célja: A gyerekek nézőpontjának, pozitív beállítottságának formálása.
Tevékenység feladata: Fogalmazzák meg az aktuális érzéseiket, ismerjék fel másokon is. Gyakorlással tudatosuljon, hogy átfordíthatjuk-jobbíthatjuk kedélyállapotunkat. Gyakorlással tegyenek szert olyan szavak ismeretére, melyek átsegítik a bocsánat kérés- és elfogadás lelki folyamatán.
Tevékenység módszerei: beszélgetés, magyarázat, bemutatás, ellenőrzés, értékelés
Tevékenység eszközei:szívószál „ gyöngyök”, smilek, szimbólumok másolatai,kötény bábok, olló, ragasztó, filctollak, cd, fényképezőgép
Előzmény: A Boldogságóra program témáinak feldolgozása, a boldogság szimbólumok színezése

Játéktevékenységek:
• Virágbingó
• Kistó
• Stresszlabda
• Tavaszmemória
• Fiókaetetés-kukac csipeszelés
• Mesekocka
• Tüskéslabda

Motiváció: A boldogságlánc elkészítése.
Források:
• Bagdi Bella- Prof.Dr.Bagdy Emőke- Tabajdi Éva:
Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek
• Antal Judit: Itt és most
• Uzsalyné Pécsi Rita előadásai az érzelmi intelligenciáról – youtube. com
• Kádár Annamária: Mesepszichológia
Reflexió:
Nagyon nyugodt tevékenységek alakultak ki a délelőtt folyamán, a gyerekek kissé megilletődve várták az eseményeket, ez nem egy szokott szituáció. Az volt a benyomásom, hogy a gyerekek nem olyan nyitott, bizalmas beszélgetést folytattak, mint máskor pl: milyen érzéssel érkeztél ma reggel az óvodába? Ahogy telt az idő, úgy oldódott a feszültség, Ezen a mozgásba ágyazott relaxáció végérvényesen segített. Felszabadulva vettek részt a páros feladatokban. Mivel bemutató foglakozás volt, igyekeztem a megbocsátáson kívül, optimizmusról, megküzdési stratégiákról képet mutatni a kollégák felé. A megbocsátás téma pedig már ismétlő téma volt, így ismerhették és játszhatták el az utazó király és a szigetlakók történetét. A Ho’oponopono szóként is nagyon tetszett a gyerekeknek. Az eltelt időszak alatt pedig már kértek így tőlem bocsánatot: Ho’ponopono: