Márton napi lámpás és bábjáték

Tarsas-kapcsolatok-apolasa-tablokep.jpg

A novemberi boldogságórámat a negyedik osztállyal Márton napján tartottam.
Az órakezdő mozgásalapú relaxációs gyakorlatokat mindig nagyon várják. A társas kapcsolatok ápolása témakörének motiválásához körben állva a „Napimádást” választottam, illetve a „Kedvesség világnapja” játékötletet próbáltuk ki. A társaknak adott kedves gesztusok, mondatok rögtön felélesztették a szeptemberi hálatémakört is, így szünetben újabb hálagyümölcsök kerültek a hálafánk alá.
A téma bevezetéséhez a társas kapcsolatainkhoz készített körkép és képkártyák segítségével osztottuk meg gondolatainkat. A barátságfüzér ötletre alapozva, a technika és tervezés órára építve, illetve Márton napjához kapcsolódóan egy lámpást készítettünk közösen a füzérből, közben a „Ha boldog vagy, mutasd meg” dalt hallgattuk.
A megvilágított lámpa fényénél körben ülve a téma feldolgozásához filcanyagból mókust készítettünk varrással. Beszélgettünk a barátság érzéséről, önálló, mégis egymást segítő, együttműködő munkával erősítettük az osztályközösséget.
„Barátomat, úgy szeretem” meditációs gyakorlattal összegeztük az érzéseinket, az óra tanulságát. Mindenki jól érezte magát. Az óra jó hangulatban, vidáman telt.
A téma továbbgondolásához a gyerekeknek otthon olyan mesét kellett keresniük, mely szereplője egy mókus, mókuscsalád. Témája pedig a barátság, egymás megsegítése. Az elkészített ujjbábok és egy kiválasztott mese eljátszása mindig nagyszerű lehetőség az összetartozás erősítésére.

Képek