Márton-napi jócselekedetek

IMG_7672.jpg

Az osztállyal megvalósítottuk a „Jócselekedetek lámpása” című Szent Márton-napi projektet, amely három egymásra épülő részből állt.

Márton-legenda közös olvasása:
A projektet Szent Márton történetének közös feldolgozásával kezdtük. A gyerekek megismerkedtek a legenda üzenetével, a segítőkészséggel és a jósággal, majd közösen beszélgettünk arról, mit jelent ma „Mártonnak lenni” a mindennapokban.

Jócselekedetek lámpása:
Minden tanuló elkészítette saját papírlámpását – volt, aki sablon alapján dolgozott, mások saját ötletekkel díszítették. A cél az volt, hogy minden nap egy jócselekedetet gyűjtsenek: a gyerekek rajzolták vagy írták a napi jó tetteiket a lámpásukba. Ezek között szerepelt például:
– segítettem valakinek,
– kedveset mondtam egy osztálytársamnak,
– megosztottam valamit,
– rendet raktam magam után.

Záró nap „Fénylánc-kör”:
A projekt zárásaként, november 11-én a gyerekek bemutatták a lámpásaikat az osztálynak, és megosztották egymással legszebb jócselekedeteiket. A lámpásokból egy közös faliújság-kompozíciót készítettünk, amely az osztály „fényláncaként” díszíti a termet, jelképezve a közösség jószándékát és összetartását.

A projekt során a gyerekek nemcsak meghallgatták Szent Márton történetét, hanem meg is élték annak üzenetét: a segítőkészséget, a figyelmességet és a mindennapi jóság fontosságát.

Képek