„Már tudunk olvasni!”

- Csoport neve: Méhecske nagycsoport
- Zsadányi Tündérkert Óvoda
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (57 megtekintés)
Zsadányi Református Általános Iskola
Első osztály
Boldogságóra 5.
(A Boldogságóra Alapprogram)
A célok kitűzése és elérése
(Önbizalom Program)
Motiváló jövőkép
Az első osztályosoknak nagycsoportban már tartottam a Boldogságórákat azért, hogy majd első osztályban könnyebbé tudjam tenni az óvoda-iskola átmenetet Boldogságórákkal. A mesterprogramomnak a fő célja, hogy segítsem a gyermekek beilleszkedését az iskolába. A Boldogságórát az önbizalom programmal ötödik alkalommal tartottam az osztályban.
Az Általános Iskolába az egyeztetett időpontban, a pénteki napon mentem a gyermekekhez. Általában ezen a napon megyek mindig hozzájuk. Több elsős gyermekkel találkozom az óvodában, amikor reggel az édesanyjukkal együtt hozzák a testvérüket a csoportba. Már hétfőn reggel megkérdezte az egyik kislány, hogy jössz hozzánk pénteken? Örömmel mondtam, hogy igen! Jó érzés ez számomra, hogy várnak az elsősök és örülnek nekem, ha ott vagyok. Most is megérkeztem a megbeszélt időben. Még dolgoztak az asztalaiknál csendben, de a tanító néni megkérte őket, hogy pakolják el a füzeteket. Minden gyermek hamar megtette. Mivel eddig ültek, ezért egy kicsit megmozgattam őket a relaxációs gyakorlatokkal. Igen mozgékonyak és vidámak. A Mindfullness gyakorlatok közül az ellazulást is gyakoroltuk, valamint a tudatos légzést, a számolásos légzést próbáltuk ki. Először még néha nevetgéltek a gyerekek, de a végére nagyon jól csinálták.
Elvittem a gyerekeknek a Szívmanó kártyajátékot, az érzelmi intelligenciát fejlesztő játékot. Mindenki húzott egy-egy kártyát és próbálták kitalálni, hogy milyen érzelmet mutat a kismanó. Volt pár gyermek, aki a rövid kis mondatot el tudta olvasni, amit nagy örömmel mondott. Aki nem tudta végig olvasni, annak segítettem és befejezte a megkezdett mondatot. Nagyon jó játék volt, mert meglepően jó dolgokat mondtak a gyermekek. A tanító néni is bent volt a Boldogságórán és figyelte a gyermekek válaszait és örült annak, ha saját, egyedi, csak rájuk jellemző választ adtak a kis szívmanó által mutatott érzelmek alapján. Jó játék volt, így legközelebb is elviszem az első osztályba.
A játék után elmondtam Lukács Elvira: Rosszcsont Ricsi remekel (tervezős manómese) Beszélgettünk a mese szereplőjéről, hogy hogyan érte el azt, hogy rosszcsontból remek, jó legyen. Kíváncsi voltam, hogy van -e a gyermek között olyan, aki valamit kitűzött célul. Sokan válaszolták azt, hogy szeretnének jól tanulni. Volt egy gyermek, aki tovább ment és azt mondta, hogy szeretne már felnőtt lenni és dolgozni. Megbeszéltük, hogy nagyon szép cél, de addig is sokat kell még tanulnia, hogy elérje a célját. A gyermekek örömmel mutatták az osztály falán lévő betűket, mert azokat már tudják és el tudják ezért olvasni a könyvben lévő szavakat, mondatokat, a kis Szívmanó kártyán lévő érzelmeket kifejező mondatokat, amelyeket be lehet fejezni.
A gyermekekkel nagyon jókat beszélgettünk és jól éreztük magunkat. Az egyik kislány ödajött hozzám és egy kis lapot adott oda és azt mondta, hogy nyisd ki! A lapra ráírta, hogy Anikó néni szeretlek és egy szivecskét is rajzolt, valamint egy mosolygós arcot is. Megölelt, én is megöleltem és meghatódva megköszöntem neki. Mindig meglepnek engem az elsősök. A cél, amit kitűztem magam elé, hogy Boldogságórát tartok az első osztályban azért, hogy segítsem az óvoda-iskola átmenetet, ilyenkor bebizonyosodik, hogy jól választottam és jó irányban haladok előre!
A Boldogságórát a szokásos módon a témához kapcsolódó zenével zártuk. Bagdi Bella: Van nekem egy álmom. Öröm volt az elsősökkel a zenére mozogni. Jókedvűek, vidámak és célratörőek!
Balázsné Barta Anikó
Óvodapedagógus, Mesterpedagógus