Levél

- Csoport neve: Harmas Csoport
- Komárom-Esztergom Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (136 megtekintés)
Csoport: 9 alsó tagozatos tanuló, 1. (per 2.), 2., 3, és 4. osztályfokon – ebből 8 tanulásban akadályozott, 1 értelmileg akadályozott. A tanulásban akadályozottak közül ketten autisták.
Feladat: Írjon a csoportod egy mesehős vagy filmbeli szereplő nevében levelet egy másik szereplőnek arról, hogy hogyan sikerült elérnie legnagyobb célját.
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a célok és életcélok jelentőségét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: számítógép, hangszóró, egy A3-as lap és egy ceruza.
Helyszín és időtartam: tanulószoba, 45 perc.
1. (5 perc) Mozgásos relaxáció: „Medve vagyok és cammogok”. „Repül a madár szárnyalva. Száll, mert szabad madár.”
Előző nap szabadidős foglalkozásként megnézzük a Csukás István által írt Süsü, a sárkány c. bábfilmet, ami 53 perces. Ezzel a nagy epizóddal indul a történet. Süsüt kitagadja a háromfejű apja. Süsü világgá megy. A célja, hogy szerető, befogadó társaságra leljen. Eléri a célját: jó barátságba kerül a Kóbor királyfival, és megszereti egy öreg király népe.
2. (5 perc) Tanári narráció (ismétlés): Boldogabbak azok az emberek, akik valami fontos dologra törekszenek, akiknek van céljuk. Néhány példa. Van, akinek egy szakma, egy mesterség a célja. Van, aki bajnok akar lenni egy sportágban. Az is lehet cél valakinek, hogy javítson egy osztályzatot matematikából, vagy hogy ő legyen az osztályban a legjobb futó. Akinek van határozott célja, és tesz is érte, az céltudatos.
3. (5 perc) A feladat ismertetése: Az a feladatunk, hogy levelet írjunk Süsü nevében, süsü háromfejű apjának arról, hogy miképp sikerült elérnie élete nagy célját: azt, hogy szeressék és befogadják.
4. (20 perc) A levélírás: Ki kell választani valakit, lehetőleg egy önként jelentkezőt, aki vállalja az írnok szerepet. Megbeszéljük a történetet, s annak fő fejleményeit. Néhány mondatban összefoglaljuk.
5. (5 perc) Meditáció (TK 131. o.): Hunyd le a szemed, kövesd a légzésed ritmusát, és hagyd, hogy figyelmed megérkezzen a belső világodba. Kérdezd meg magad: Mit szeretnék elérni? Mondd magadnak: a célom az, hogy felnőtt legyek, sikeres, bátor, erős. És most képzeld el magad felnőttnek!