Legyél a barátom!

- Csoport neve: Turbocsiga
- Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskola és Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (77 megtekintés)
Boldogságóra – Társas kapcsolatok ápolása
November, 2024
A foglalkozásokat relaxációval kezdtem, amely az óvodás korosztály számára nemcsak a testtudat kapcsolat fejlesztését segítette elő, hanem a csoport dinamikáját is összehangolta.
A Bagdi Bella által írt dal kiválasztása szintén tudatos döntésem volt: pozitív üzenetével és egyszerű dallamával vidám hangulatot teremtett.
Kreatív, játékos tevékenységek a társas kapcsolatok fejlesztésére
• Barátságlánc készítése: Ez a tevékenység az önkép és énkép fejlesztését szolgálta, miközben a gyermekek megtapasztalták az összetartozás érzését. A vizuális megerősítés (figurák felhelyezése a mágnestáblára) tartós emlékké formálta ezt az élményt.
• Barátságkarkötő készítése: Ez az együttműködésen alapuló, finommotorikai készségeket fejlesztő feladat érzelmi jelentőséggel bírt a gyermekek számára. Az, hogy párban dolgozhattak, segítette a kölcsönösség és a kapcsolatteremtés gyakorlását.
• Fogjunk össze, építsünk együtt: A közös építés nemcsak az együttműködésre tanította meg őket, hanem teret adott az egyéni kreativitás kibontakozásának is.
Bábjátékos feldolgozás A „Süni irigy lesz” című bábos történet beillesztését egyszerű, mégis hatékony módszernek tartottam az érzelmi nevelésre. A gyermekek számára könnyen azonosítható érzelmeket és helyzeteket jelenített meg, amelyek a társas kapcsolatokban előfordulnak. A mese által közvetített tanulság lehetőséget adott a reflektálásra és a tapasztalatok megbeszélésére.
A terveimben a csoportos tevékenységek domináltak, amelyek kiválóan fejlesztették a társas készségeket. A foglalkozások során nagy hangsúlyt helyeztem a cselekvésre, de beépítettem egy-egy rövid beszélgetőkört is, ahol a gyermekek megoszthatták érzéseiket az adott tevékenységgel kapcsolatban. Például a barátságlánc vagy karkötőkészítés után megkérdeztem „Hogy érezted magad, amikor együtt dolgoztatok?”