Küzdelmeink

- Csoport neve: Tisza 6.a
- Szegedi Zrínyi Ilona Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (15 megtekintés)
Ebben a hónapban olyan fontos témát dolgoztunk fel, amelyek a mindennapi életünkben és a személyes fejlődésünkben is nagy szerepet játszik. Ez a megküzdés gyakorlása volt. A diákok felsorolták, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek nap mint nap, valamint hogyan küzdenek meg azokkal az előre nem látható problémákkal és megpróbáltatásokkal, amelyek kimozdíthatják őket a komfortzónájukból. Szóba kerültek különböző helyzetek, melyek az iskolában, a sportklubban vagy a családban jelentkező kihívások elé állítják őket. Az osztályfőnöki órán a diákok összegyűjtötték, hogy mely tevékenységek segítenek nekik a stresszes helyzetek kezelésében. Pl. játék, sport, kerti munka, olvasás, valamilyen hobby…. Beszélgettünk arról is, hogy hogyan oldják meg a felnőttek a nehéz helyzeteket. Felmerültek a felnőttek helytelen stressz kezelési módszerei is, amit nem tanácsos követni. Rávilágítottunk arra, hogy van, amikor magát a problémát kell megoldani, vagy elkerülni pl. rossz jegy, veszekedés…és erre milyen megoldások léteznek. Ha a helyzet megváltoztatása nem lehetséges, a külső tényezőkre nincs ráhatásunk, akkor magunkban találjuk meg a megoldásokat, változtassunk a hozzáállásunkon.
A hónap témájához kapcsolódó iskolai rendezvényen is részt vettünk, ahol a gyerekek találkozhattak egy paraolimpikonnal. Ő megosztotta velük mindennapi kihívásait és a sportban való tudatos erőfeszítéseit. Az esemény nagy inspirációt jelentett a diákok számára az akaraterő és a küzdelem terén.
Mivel februárban van a rejtvényfejtés világnapja, így szóba került, hogy ez a tevékenység kiváló eszköz lehet a feszültség levezetésére. Bár a mai fiatalok inkább az online játékokat részesítik előnyben, de szüleiket, nagyszüleiket még láthatják hagyományos rejtvényt fejteni. Emlékeztünk a 100 éves magyar keresztrejtvényre, és bemutattam néhány új típusú rejtvényt, hogy kedvet kapjanak a diákok. Szorgalmi feladatként matematikai gondolkodtatókat adtam nekik, melyeket örömmel oldottak meg. A rejtvényfejtést összekapcsoltuk a stressz levezetésével és a sikerélmény elérésével, így a megküzdési stratégiák gyakorlásán túl a diákok még egy szórakoztató és hasznos tevékenységet is végeztek. Ez a hónap tehát a megküzdésről és a stresszkezelésről szólt, miközben a diákok számos új eszközt sajátíthattak el, hogy sikeresen birkózzanak meg a kihívásokkal.