Különleges ugróiskola

Ugroiskola.jpg

A hónap során elvégzett feladatok:
Az egészséges életmód egyik alappillére a fizikai aktivitás, a testmozgás. A mi iskolánk gyermekei számára ehhez egész évben minden feltétel biztosított, hiszen vidéken, faluban élünk, ahol minden családi otthon tartozéka a nagy udvar és kert. A tanulók sokat tartózkodnak a friss levegőn a mindennapos testnevelés órák keretében is, de a mozgás változatos formáiként a néptánc, a kölyökatlétika, a zumba és a sportszakkör foglalkozásai sem elhanyagolhatók. Tanórán kívüli tevékenységek során is sokat sétálunk, kirándulunk, mozgásos vetélkedőket szervezünk tanulóink számára. Május 10-én, délután, Madarak és fák napja alkalmából is ez történt.
Az elsősökkel először egy nagy tablót készítettünk, ami egy óriási fát ábrázolt, aminek a lombkoronáját sok kicsi, a gyerekek által elkészített mini fácska alkotott. A kicsi fák a kezünk körbe rajzolásával születtek, az ujjak lettek a faágak, a csukló a fatörzs. Minden minifára kismadarakat ültettünk, amiket sablon alapján vágtunk ki majd színeztünk tarkára. Hogy aktívan mozogjunk is, az iskola udvarán egy különleges ugróiskolát készítettünk: hullahopp karikákat csigavonalban helyeztünk el egymás után sorban, amikbe kézzel-lábbal vagy csak lábbal kellett beleugrálni a bennük megadott jelzések alapján. Ha a jelzés egy „1-es” volt, oda fél lábbal kellett ugrani és gólyalábon megállni, miközben a karokkal madarak módjára repülő mozgást végeztek. Ha a jelzés „2”-t mutatott, oda két lábbal kellett érkezni, „3” esetén két láb-egy kéz, „4” esetén pedig négykézláb volt az érkezési póz, ahonnan béka módjára kellett tovább ugrani a következő karikába. Ezt a játékot minden óraközi szünetben szívesen játszották a gyerekek, kellemesen tölthették el így a szabad idejüket. A békaugrás kapcsán megismertük a „Mese a piros kalapos békáról” című mesét, amiben a kis béka majdnem gólyaeleséggé vált, mert a piros fejfedő által meglátta a gólya. Ez arra tanított minket, hogy ne legyünk elégedetlenek és nagyravágyók, tudjuk elfogadni körülményeinket, ha ez nyújtja a biztonságot számunkra. Hogy erre emlékezzünk, papírgurigából egy ügyességi játékot készítettünk. A gurigára zöld békafigurát ragasztottunk, alul összekapcsoltuk és egy fonalon lógó fagolyót rögzítettünk rá. A nyitott rész lett a béka szája, ahová ügyes, dobáló mozdulatokkal bele kellett juttatni a golyócskát, ami a legyet jelképezte. Így laktattuk jól a békákat.
A sok zöldség, gyümölcs, tejtermék fogyasztása is hozzátartozik az egészséges életmódhoz. Gyermekeinkben az iskolatej és iskolagyümölcs program által mindennap tudatosítjuk ezt, kiegészítve a mozgásos tevékenységeket. A káros szenvedélyekről is sokat beszélgettünk a hónap során, amivel azok elkerülésére buzdítottuk diákjainkat. A 4. osztályosokkal a Dohányzásmentes világnapra hívtuk fel a figyelmet, ami május 31-én van, ebből az alkalomból plakátot készítettünk csoportmunkában.
Bagdi Bella „Jól érzem magam” című dalát is meghallgattuk, vidáman énekeltünk és mozogtunk, élveztük a kellemes dallamot és a pörgős ritmust. A dal meghallgatása után körbe ültünk és egy plüss méhecske körbeadásával mindenki a saját érzéseinek megfelelően fejezhette be a következő mondatot: „Jól érzem magam, mert…”. A gondolatok pedig nagyon könnyen és gyorsan fogalmazódtak a gyerekekben, ami azt bizonyítja, hogy a hónap során ismét rengeteg új és kedves, tartalmas élménnyel gazdagodtunk.

Képek