Közös célunk

IMG_5528.jpg

Bevezetésként a csoportvezető irányításával megbeszéltük a célt, mint fogalom, de mivel számunkra kissé elvont, ezért többnyire példákkal és segítséggel jártuk körül a témát.Megbeszéltük azt, hogy miért érdemes célokat kitűzni, majd megpróbáltunk hozzárendelni pozitív illetve negatív érzelmeket, ami a célok elérését illetve a kudarcot illeti.Ezt követően elolvastam a „Mese a sasfiókáról” című történetet, melyet közösen értelmeztünk és levontuk belőle a tanulságot.Ezt követően közösen a táblára is felrajzolva megbeszéltük a „Boldogságóra 10-14 éveseknek” című könyvből az 59-es oldalon található ötlet-tervezés-megvalósítás-siker ábrát. Miután elmélyítettük a fogalmakat elolvasott történetünket megpróbáltuk összefüggésbe hozni ábránkkal. Következő lépés volt, hogy minden diák az ábra kapcsán fogalmazzon meg egy példát / célkitűzést, amelyet szeretne elérni a közeljövőben.Miután mindenkinek megvolt a célja, szóban elmondta mindenki a sajátját és volt, aki le is írta azonban komoly önértékelési problémákkal szembesültünk és hírtelen minden lehetetlennek tünt bizonyos diákoknak, ami céljaik elérését illeti.
Az egyéni célkitűzések megfogalmazása után egy közös célt próbáltunk keresni, melynek végső eredménye egy osztálybuli megszervezése lett. A csoportvezető segítségével a Gyarmathy Éva – féle gondolattérkép technikáját alkalmazva felvázoltuk közösen célunkat, az ahhoz fűződő motivációnkat, a felmerülhető akadályokat, de ugyanakkor megkerestük erősségeinket és mindazokat a személyeket, akiknek a segítégére számíthatunk.Erősségként a meggyőzőképességet és a viselkedést neveztük meg, amellyel elérhetjük egy osztálybuli megszervezését.Támogatóink az igazgató és a szülők, ami pedig motiváló erőként hat az az összetartozás érzése egy buli keretein belül.Elhatároztuk, hogy így első félév végén megpróbáljuk elérni, amit kitűztünk magunk elé.
A tevékenységet Bagdi Bella „Látom magam” című dalának meghallgatásával zártuk.

Képek