Kőbányai Aprók Háza Óvoda

Kőbányai Aprók Háza Óvoda

Tevékenységi terv
Az óvodapedagógus neve: Szakács Erika
Csoport: Tulipán csoport
Korcsoport: Kiscsoport
Tevékenységi forma: Játékba ágyazott mozgástevékenység, kiegészítő vizuális tevékenység
A tevékenység tartalma:
-Autók díszítése színes krepp-papírral
– Bábjáték, drámajátékba ágyazott utazás a „mozgás szigetére”, ismert mondókák, dalok gyakorlása, mozgásos játékok, relaxációs gyakorlat.
A tevékenység előzménye: Séta alkalmával a szárazföldi közlekedés megfigyelése. Képek, könyvek nézegetése a járművekről. Ismereteik bővítése a közlekedésről IKT eszköz segítségével, valamint mondókák, gyerekdalok által. Beszélgető körön belül ismerkedés az egyszerű közlekedési táblákkal (gyalogátkelő, buszmegálló) valamint a jelzőlámpával, annak színeivel, jelentésükkel. A szőnyegi játékhoz busz festése. Differenciált, egyéni képességfejlesztő játékok a közlekedés témakörében. A Boldogságóra csipeteinek beépítése a mindennapos csoportéletbe:” Ölelés”, „Simogatás”.
Tevékenység célja: A mozgás örömének érzékeltetése a Boldogságóra eszköztárával
Tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok: Szociális kompetenciák fejlesztése, társas kapcsolatok, szabályokhoz való viszony, feladattudat, feladattartás, reagálás, kitartás, együttműködési képesség fejlesztése. Közösségfejlesztés az együtt játszás, valamint a közösen átélt élmény által. Csoporthoz tartozás érzésének erősítése. Egymásra való odafigyelés érősítése.
Képességfejlesztés: finommotorika, szem-kéz koordináció fejlesztése, a ragasztás technikájának gyakorlása, anyanyelvi képességek fejlesztése mondókázás által, szókincsbővítés, figyelem, emlékezet, verbális memória, auditív-, vizuális figyelem fejlesztése. Nagymozgások, mozgáskoordináció, testséma, térbeli tájékozódás, reagálás fejlesztése a mozgásos játékokon keresztül. Türelem, beszédfegyelem formálása, kognitív képességfejlesztés a differenciált játékok által.
A tevékenység során alkalmazott módszerek: Motiváció, felfedezés, beszélgetés, emlékezet, magyarázat, játékos cselekedtetés ,gyakorlás, együtt játszás, pozitív megerősítés, dicséret, egyéni segítségadás.
Eszközök: fehér színű kisautók, krepp-papír, ragasztó, rajztáblák, vizesrongy, tálka, kutyabáb, kisbusz, csengő, hurkapálcikára ragasztott nap valamint felhő, zenelejátszó, cd.
A tevékenység menete:
Játéktevékenységek:
-Szabadjáték a szőnyegen ( buszos játék), galérián, homok-víz asztalnál
– Differenciált, egyéni képességfejlesztő játékok az asztaloknál
– Mátrix- a földön kialakított mátrixban memóriajáték
– Szenzomotoros játék az SNI-s gyermek részére

Kiegészítő vizuális tevékenység: Autók díszítése színes krepp-papírral. A ragasztás közben mondókázás. A kész autók felragasztása az általunk készített úttestre, parkolóba.
Szervezés: A csoportszoba, eszközök előkészítése.
A tevékenység rövid leírása
Motiváció: Kutyabáb elővétele.
Vau-vau. Sziasztok gyerekek! Engem Bodrinak hívnak, és azért jöttem el hozzátok, hogy meséljek nektek egy kicsit a kedvenc játékomról. Ahhoz, hogy megtudjatok engem hallgatni, foglaljatok helyet a szőnyegen, velem szemben.
Rövid ismeretbővítő bábjáték. A bábjátékon belül a boldog mozgás mondókájának ismétlése mutogatással. Az érdeklődés folyamatos fenntartása érdekében csengő és mondóka segítségével átvezetés a játékos mozgástevékenységbe.
Megérkezve a „mozgás szigetére” mozgásos játékok játszása.
– A gyerekeket autókká változatom. Vezényszóra haladnak lassan, illetve gyorsan.
– „Nappal, éjszaka” c. mozgásos játék.
– Biciklitekerés. Közben a „Biciklire szálltam” mondóka mondogatása. (Hanyatt fekvésben lábainkat magasra emeljük, és tekerjük a pedált)
– Mozdulatok utánzása. (A gyermekek zenei aláfestés alatt ( Bagdi Bella: Okos vagyok, ügyes vagyok…c.dal) menetirányban futnak körbe. Amikor a zene elhallgat, le kell utánozniuk az általam mutatott mozdulatot.)
– Relaxációs gyakorlat ( belégzés-kilégzés)
– Ha jó a kedved tapsolj nagyokat c. dal éneklése, mutogatása közben a boldogságóra eszközeinek gyakorlása: ölelés, simogatás.
Visszavezetés a játéktevékenységbe: „Felszállunk a színes vonatra” c. dal éneklése alatt vonatot alkotunk a gyerekekkel, és vissza utazunk az óvodába. Ezt követően papírtekercsen való járművek színezése zsírkrétával.

Képek