Kincsesláda apró örömökkel

- Csoport neve: Sziklaforrás 2-3.
- Egri Szalaparti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Apró örömök élvezete
- (83 megtekintés)
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Sziklaforrás csoport
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája 5-6. osztály
A feladat megoldását március első heteiben kezdtük el. Még volt két óránk együtt, mielőtt…
A ládákba az együtt felfedezett apró örömök jelentek meg a gyerekek rajzaival: futkározás a barátommal a szünetben-(úgy se kap e!), a karkötő-amit a barátnőmtől kaptam, szerelmes levél-amit a zsebembe csúsztatott a barátom, építőkocka – vár-mert a legügyesebb voltam, én tudtam összerakni a vonatsínt, a kedvenc zeném, amitől mindig jó kedvem lesz. Az egyik kislány fényképeket rakott a kincses-ládába:”-A fényképekre rajzoltam mindenkit, akitől jó kedvem lesz, mert az apró öröm nekem a jókedv! Rajzoltam még virágokat is, mert tőlük is mosolygok.”
Ezután már a szülők segítségével, otthonról küldött megoldást tudok megosztani az olvasókkal: egy tanulóm családi fotót küldött, az Ő kincse a családja.
Egy anyuka levele a feladatmegoldáshoz:
„ Egy kis magyarázat: mivel azt szerettük volna, hogy Kazika ‘dolgozzon’, vágjon, ragasszon, keressen képeket, ezért az apró örömöket a tárgyak, képek jelképezik. Például: a bohóc mosoly azt, hogy aznap ránk mosolygott valaki és ettől jobb kedvünk lett; a nyuszi: mamánál megsimogattuk és örültünk neki; a szemüveg: anya megmosta és mindjárt jól láttam; a gitár: egy szép dallamot hallottunk, amitől jó kedvünk lett; a paradicsom és a szendvics magáért beszél (Kazika imádja mindkettőt)”
A mi kincsesládánk megtelt apró öröm-emlékekkel -amelyekre még várhatunk, hogy újból elővegyük- és otthon talált apró örömökkel, melyek reményt adnak és elviselhetőbbé teszik a bezártságot.