Kicsi vagyok én, majd megnövök én!

tabló.jpg

OKTÓBER – OPTIMIZMUS
1. osztály

Az OPTIMIZMUS témakörét az 1. osztályos tanulókkal dolgoztuk fel.
A bevezető órán megbeszéltük, mi is az az optimizmus, hogyan gondolkodik egy optimista, pozitív gyerek. Beszélgető körben kiderítettem, hogy mik azok a dolgok, amit letörhetik ezt az optimizmust, mi szegheti kedvüket. Több tanuló is megfogalmazta, hogy ők a KICSIK az iskolában, még nem tudnak írni, olvasni, az óvoda után még nehéz nekik az átállás a folyamatos munkára, néha meghallják a nagyobbaktól: „Te ezt még nem tudhatod. Túl kicsi vagy hozzá.” stb. Erre a gondolatra, valamint a pozitív szemlélet erősítésére fűztem fel a szeptemberi Boldogságóra témáját.
Az órát Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatával kezdtük: „Kincset rejtek, nem mutatom, kincset rejtek, megmutatom!”. Megbeszéltük, ki milyen „kincset” rejt magában, milyen értékekkel rendelkezhet egy ilyen kicsi gyerek is.
Meghallgattuk, majd közösen elénekeltük Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát, kiszíneztük a hozzá tartozó színezőt.
A személyiségfejlesztő kártyák közül válogattunk: melyik fejezi ki leginkább az optimizmust („A jó oldalát nézem mindennek.”, „Bármi is történik velem, az a javamat szolgálja.”, „Mindig van lehetőségem kijavítani a hibáimat.” stb.), melyik a „legpozitívabb” kártya ( „Szeretek mosolyogni és sokat mosolygok.” → egy nagy napocska).
Elolvastam a gyerekeknek A szomorú királykisasszony című mesét, beszélgettünk róla, a saját szomorúságainkról és azok pozitív végkifejletéről.
Az óra további részében a kiinduló negatív érzést („kicsi vagyok”) fordítottuk át pozitívvá: belenéztünk a „varázstükörbe”, ahonnét csupa pozitív (erős, bátor, gyönyörű gyerek → katonák, rendőrök, tündérek, királylányok stb.) arc nézett vissza ránk, akiket a gyerekek le is rajzoltak. Az elkészült alkotásokból tablót készítettem, melyet kitettünk az osztályban, hogy minden nap emlékeztesse a gyerekeket a pozitív hozzáállásra, az optimizmusra.

Képek