Kiállítás

20190605_162828.jpg

A téma címe: Kiállítás
Boldogságóra vázlata, Fenntarthatóság 3/1.
A boldogsagora.hu-ra feltöltendő, választható feladat a csoportok közötti versenyhez.

Csoport: 8 alsó tagozatos tanuló, 1. (per 2.), 2., 3, és 4. osztályfokon – ebből 7 tanulásban akadályozott, 1 értelmileg akadályozott. A tanulásban akadályozottak közül ketten autisták.
Feladat: Készítsen a csoportod kiállítást az év során készített egyéni és közös munkákból! A kiállításról készült fotókat várjuk!
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani a megszerzett boldogság fenntarthatóságának lehetőségét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: egy A4-es papír és ceruzakészlet
Helyszín és időtartam: elsőként a csoportszoba majd a tanulószoba, 45 perc.

1. ÓRAKEZDÉS, mozgásos relaxáció (10 perc): Ezúttal passzív relaxáció. A csoport tagjai a szőnyegen fekszenek, olyan testhelyzetben, ami számukra kényelmes. Eközben zenét hallgatnak (Ennio Morricone: Marco Polo). Kevés narráció: \”Lefekszem a szőnyegre. Jól esik a pihenés. Ellazul az egész testem. Szép lassan lélegzem.\” Végül: \”Kipihentem magam. Ellazultam. Most nyújtózkodok egyet, és szép lassan felkelek.\” Helyszín: csoportszoba. (Csoportszoba.)

2. A TÉMA BEVEZETÉSE, tanári narráció (10 perc): Tíz tanítási hónap van. Az előző kilenc hónapban volt kilenc témánk. Ki tud megnevezni néhányat ezek közül. Ki tudja megmondani, hogy ebben a tizedik, utolsó tanítási hónapban mi lesz a témánk? Igen, a fenntarthatóság. A fenntarthatóság azt jelenti, hogy amit megszereztünk, azt meg is tudjuk tartani. Megtanultunk kilenc módszert a boldogság megszerzésére, ill. arra, hogy miképp legyünk boldogabbak, akkor meg kell tanulnunk emlékezni ezekre a módszerekre. Nem szabad elfelejtenünk a boldogságfokozó technikákat, mert a boldogságot fenn kell tartanunk. De, mégis, hogyan? Legyetek hálásak, optimisták, törődjetek azokkal az emberekkel, akik szeretnek benneteket, sportoljatok rendszeresen.

3. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (A), Kiállítás (20 perc): Most pedig szépen elhelyezzük a szőnyegre az összes rajzot és írásbeli munkát, amit az év során készítettünk. Ezeken a kis cédulákon egy-egy téma és az adott hónap szerepel. Ki az, aki a hozzátartozó rajzra teszi?

4. AZ ÓRA LEZÁRÁSA, meditáció (10 perc): \”Kényelmesen elhelyezkedek, lecsukom a szemem, és kényelmesen lélegzek – be és ki. Arra gondolok, hogy sokan szeretnek engem, és én is sok embert szeretek. Látom az arcukat, hallom a hangjukat. Biztonságban érzem magam velük, boldog vagyok velük.\” (Ágyra, szőnyegre fekve. zenehallgatás közben.)

Képek