Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse?

- Csoport neve: Sziklaforrás 2-3.
- Egri Szalaparti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (126 megtekintés)
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő Iskola
Hegyipatak csoport
Megküzdöttünk a történet befejezésével.
Érdekes, hogy miután végighallgatta a csoport a történetet, csak egy fiú sajnálta és mondta is, hogy –szegény! De a többiek tudták, hogy ez balszerencse, de a gazda biztos azt mondja erre is, hogy lehet ez jószerencse is. De hogy lesz benne a jobbá válás lehetősége?
Hogyan gondolkodtak a gyerekeim? Szerintem mindenki a saját viselkedésével közelítette meg a dolgot. A problémaközpontú és érzelemközpontú megközelítés is benne van jellemző arra a tanulómra, aki mondta:
A falubéliek (a gyerekek szerint) mind azt mondják az esetre, hogy ez balszerencse.
A gazda viszont a történet befejezései szerint a jószerencsét bizonyítja be.
Történet 1.
– Nem lehet tudni, hogy ez jószerencse, vagy rossz szerencse, mert nem tudjuk, mit hoz a jövő, minden rosszban van valami jó (és ez fordítva is igaz )
A fiú másnap az eltört lábával a házban maradt, míg a többi ember a mezőn dolgozott. Hideg lett, eleredt az eső, így míg a többi ember megfázott, megbetegedett, a törött lábú fiúnak a házban semmi baja nem lett. Ez lett az ő jószerencséje.
Történet 2.
– Mit mondott a gazda? A gazda szerint jószerencse is, mert meg lehet majd ülni a vadlovakat, csak nem úgy, ahogy a fia csinálta. Előtte tanítani kell. Ezután tanította őket. Kis idő múlva lovagolhatók lettek. Így lett ez jószerencse.
Történet 3.
– A gazda azt mondta: Ez egy balszerencsés lovaglás. Semmi baj, ez gyakran megesik…
A maguk és környezetükből vett példák is látszanak a történet befejezésében. Akiket többször ér balszerencse, még az sem fejezte be e történetet lemondással, siránkozással, inkább a megküzdés valamilyen formájával fejezte be a történetet.