Ki lehet az?

333802430_1197723314217738_1938340133358245724_n.jpg

Reggel a szabad játékot követően körbe ülünk a gyermekekkel és megbeszéljük a napi aktualitásokat, hogy milyen hónap van, milyen nap van, milyen kint az időjárás és hogy mivel töltjük majd el ma az időnket. Ezt követően egy hangulattáblán megkérem a gyermekeket, hogy mutassák meg milyen a kedvük ebben a pillanatban, hogyan , milyen hangulattal érkeztek ma óvodába. Ha szeretnék el is mesélhetik mi ennek az oka, mi történt ami miatt úgy érzik magukat , ahogy.
” Várjatok gyerekek! Valaki bebújt ide a köpenyem zsebébe! Elefánt báb használata. ” Sziasztok gyerekek! Látom, hogy most milyen a kedvetek. De mindig ilyen? Milyen amikor eltűnik egy játékotok? Vagy milyen amikor kaptok egy ajándékot? Meséljetek nekem! Azt tudom én milyen kedvű szoktam ilyenkor lenni. De hogy Ti? áruljátok el, hogy aztán én is elárulhassak nektek valamit!” irányított kérdések használata
” Várjatok csak! Az óvónéni eldugott az asztal alatt néhány párnát! Ajajj! Mintha ezen érzelmek lennének… van itt boldog, szomorú, dühös, kíváncsi…. na de mikor érezzük ezeket? Tudjátok mit?! Mit szólnátok ha játsszanánk egyet! Én mondok egy történetet, na de csak röviden, aztán Ti megmondjátok, sőőőőőt megmutatjátok melyik érzelmet szoktátok olyankor érezni. Na figyelj! ha meghallod, fuss oda ahhoz a párnához, amelyik érzelmet érzed olyankor! Mehet? vigyázz, kész, füleeelj! ” .
„Bújik itt még valaki” Itt egy szomorú nyuszi. Mindent olyan szomorúan lát…. Hogyan tudna gondolkodni szerintetek, hogy ne legyen szomorú. Hallgassuk meg! ” Olyan szomorú, hogy így süt a nap, mindenhol látom az árnyékomat….” Szituációs irányított játék
A játékot követően a gyűjtött gesztenyékből formáljuk meg milyen lehet a nyuszi arca ha már nem szomorúan nézi a világot!
mosdózást és tízórait követően a mesepárna került a szőnyegre, az elefánt bábbal.
Mesehallgatás: Az elefánt ormánya
A mesehallgatást követően megbeszéltük a mese történéseit, a mese szereplőit.
A mese után: hogyan tudunk jó kedvre derülni gyorsan? ha táncolunk! Táncoljuk, mint az őszi falevelek: szabad tánc
Ezt követően a korábban gyűjtött levelekből falevél képet készítünk, amelyben a mese szereplői és a ma előkerült állatok formáját mintázhatjuk. Ragasztás technikával
A levélkép után játékra hívom a gyermekeket: Gyerekek! Eltűntek a gesztenyék! Segítsetek megkeresni őket: gesztenyegyűjtés

Képek