Kézműveskedés a boldogság jegyében

317588682_891380528905374_3357952424886197886_n-2.jpg

Kézműves szakköri vezetőként fontosnak tartom, hogy a gyermekek szeressenek alkotni. Ennek érdekében mindig igyekszem olyan légkört teremteni a foglalkozásaimon, amelyben jól érzik maguk a tanulók, így szívesen részt vesznek azon.
A közös alkotás mellett mindig jut idő beszélgetni, feltárjuk a jelenlévők aktuális problémáit, megosztjuk egymással az örömünket is, így egy bensőséges kapcsolat alakult ki a gyerekek és köztem.
A szakkör bevezetéseként arról esett szó, hogy mit is jelenthet az optimizmus.
Miután megbeszéltük a szó jelentését, megkértem a gyerekeket, hogy mielőtt elkezdenénk a közös alkotást, mindenki gondoljon vissza a délelőttjére, és emeljen ki valamit, ami szebbé tette a napját.
Végül a borongós őszi napon szivárványszínű faleveleket készítettünk az alsósokkal, hogy még inkább feldobják a hangulatunkat.
A tanulók számára ez még egy ismeretlen technika volt:
Egy A/4-es fénymásolópapír alá préselt faleveleket helyeztek el, úgy, hogy levelek erezete felfelé nézzen. A levelekre ráhelyezett fénymásolópapírt átsatíroztuk gyertyával, főként e levelek mentén, majd vízfestékkel „rávarázsoltuk” a faleveleket.
Nagyon élvezték a szakkörösök az egyszerű, de számukra eddig ismeretlen technika alkalmazását, gyönyörű művek születtek, és ami a legfontosabb: mindenki jó hangulatban hagyta el a termet, így folytatva a napi teendőket.

Képek