Képes vagyok rá és nem vagyok egyedül!

megkuzdes1-1.jpg

A megküzdési stratégiák
A megküzdésről szóló témánkat egy lazító gyakorlattal kezdtük Bagdi Bella Ellazulni jaj de jó című dalának kíséretében. A relaxált, nyugodt állapotban beszélgetéssel folytattuk, hogy hogyan tudtak elérni, megvalósítani valamit, ami elsőre akadályba ütközött. Erre példákat kerestünk közösen. Pl. zárva volt a bejárati ajtó és ki szeretett volna menni az öltözőbe. Vagy pl. xy nem játszott vele abban a játékban, vagy egyikőjük nem tudott cicát rajzolni……Beszélgetésünk fonalát arra gombolyítottuk, hogy milyen belső erőt, tudást tudunk mozgósítani akadályoztatás során, vagy külső segítséget tudunk-e igénybe venni. Megértették és adekvátan elkalmazzák, hogy az adott probléma nehézségétől függ a mozgósítandó segítség. Olykor kis időre van szükség, hogy eldönthessük, mi magunk is képesek vagyunk legyőzni egy akadályt, társ segítségét, vagy egy felnőtt segítségét kérjük a megoldásban. Mester Györgyi: A türelmetlen nyulacska című meséjét elmesélve hallhatták a gyerekek, hogy a nyuszika is a külső, felnőtt segítségét kérte a mesében, mivel saját tapasztalata még nem volt elegendő a válasz megtalálásához. Ezután egy játék segített a pontosabb megértésben. Mézi, a padlórobotunk el szeretett volna menni néhány helyre, amihez a gyerekek segítségét kérte. Ők navigálták a megfelelő úton, hogy eljusson a célokhoz. Bizonyos helyzetekben még volt olyan gyermek, akinek még társuk, olykor a felnőtt segítségére volt szüksége a megfelelő útirány és lépésszám megtalálásához. A technika engedi és támogatja a próbálkozást, így a legfontosabbat, a belső tudás (önmagunkba vetett hit) erősítését is fejleszti. Hagyunk időt és próbálkozást az önálló megküzdésre. Mottónk: „Képes vagyok rá és nem vagyok egyedül!”.

Képek