Kapcsolatok lánca

4ddd7cad-28a8-44cb-ad30-2d726dbae3e2.png

A lánc készítése során minden gyerek kiválasztott valakit az osztályból, akiről valamilyen kedves emléket őriz, vagy akinek ismer egy pozitív tulajdonságát.
Miközben a papírkarikát a közös lánchoz ragasztotta, hangosan elmondta ezt a többieknek. Így a lánc nemcsak az összetartozást jelképezte, hanem láthatóvá tette a csoporton belüli kapcsolati hálót is.
Ahogy sorra fűződtek a karikák, kirajzolódott, ki az, akit sokan említenek ki az osztály „vezéregyénisége” , és kik azok, akik ritkábban kerülnek elő, vagyis inkább a peremhelyzetben vannak.
Ezt a tapasztalatot a lánc készítéseközben megbeszéltük a gyerekekkel, közösen értelmezve, mit árulnak el a lánc szemei a csoport kapcsolatainak erősségéről és sokszínűségéről. A feladat így egyszerre vált érzelmileg gazdag közösségi élménnyé és játékos, finom szociometriai feltárássá.

Képek