jóság

jóság

A decemberi foglalkozásunk során a hatodik osztályos tanulók a „Boldogító jó cselekedetek hónapja” témáját dolgozták fel. A beszélgetés során megfogalmazták, mit jelent jót tenni másokkal, és milyen érzéseket vált ki az, ha segítünk valakinek. Egy inspiráló történet kapcsán közösen gondolkodtunk arról is, hogy a jóság milyen hatással van a környezetünkre, és hogyan indíthatunk el mi is pozitív változást. A tanulók ezt követően elkészítették saját „Jóságnaptárukat”, amelyben több napon keresztül teljesítendő jó cselekedeteket terveztek. Mások „titkos jócselekedet-küldetésen” vettek részt, amely során apró figyelmességekkel lephették meg társaikat. A gyerekek örömmel és nyitottsággal vettek részt a feladatokban, és sokan elmondták, hogy a jótettek nemcsak másoknak, hanem nekik maguknak is örömet okoznak. A foglalkozás hozzájárult az empátia, az együttérzés és az aktív figyelmesség fejlesztéséhez. A téma különösen jól illeszkedett az ünnepi időszak hangulatához, és megerősítette a tanulókban, hogy a jó szándék minden nap helyet kaphat az életünkben.

Képek