Jól éreztük magunkat!

- Csoport neve: Boldog Macikak 3a
- Jászárokszállási Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Egészséges életmód
- (9 megtekintés)
Testmozgás – Jól éreztük magunkat!
Ez a téma nagyon közel áll tanítványaimhoz!
Sportos csapat vagyunk, az osztály kétharmad része rendszeresen végez testmozgást egyesületekben, így már az előző hónap végén felmértük a lehetőségeinket és ötleteltünk, milyen programokat szervezzünk.
Május elején szülőkkel, testvérekkel együtt elkerékpároztunk városunk határában a Kiserdő közepén álló kápolnához. Különleges élmény volt 58 bringás élén végig kerékpározni a városon. Látványnak sem volt utolsó!
Iskolánk májusban tartotta a Tavaszi bált, melyre minden osztály egy tánccal készül. Mi is elkezdtük a próbákat a tavaszi szünet után. A kész koreográfiát a gyerekek saját ötleteikkel tették személyesebbé. Szinte minden nap próbáltunk, élveztük a zenét, a táncot, a mozgást.
Május 14-én a Csirketánc Napján a bank iskola öt osztálya minden szünetben járta a Kacsatáncot. Mindig örömmel fogadják a tanulók, ha a szünetben szól a zene, nem volt ez most sem másként. Ez a zene pedig kínálta a mozgást.
A szombati munkanapon gyereknapot tartottunk. A mi osztályunk másik 4 osztállyal a patakparton kisétált a kiserdőbe, ahol foci, bújócska, fogócska mellett egy kis erdei ösvényen át kimentünk egy tisztásra, ahol távcsővel fürkésztük a természetet és a távoli Mátrát.
A Boldogságórát az „Én és a mozgás” feladattal kezdtem Bagdi Bella dala után. Kisdiákjaim szeretik az ilyen típusú játékokat. Tetszett nekik, hogy választhatnak. Tetszett nekik, hogy látják, mások, hogyan gondolkodnak. És nekem is jó volt látni, ki hogyan áll a különböző mozgásformákhoz.
A nyúl értékét párban keresték egy rejtvény formájában. Először nem értették, hogy lehet egy negatív szereplőnek értéke… Boldogságos volt a megoldás megtalálása után a hangulat!
„Az olvasó közbelép” feladatnál jó ötletek születtek a nyúl és a sün kapcsolatát illetően. A gyerekek szerint is nélkülözhetetlen a sport, ezért kerestek a sünnek testhezálló-guruló mozgásformát.
„A mesehősök olimpiáján” csoportban ötleteltek a gyerekek. Az elkészült Nevezési lapokat minden csoport bemutatta név nélkül, amit a többieknek kellett a felsorolt adatokból kitalálni. Nem minden mesehőst találtak ki… A végén értékelték egymás Nevező lapját.
Óra végén már kész koreográfiával mozogtak, énekeltek Bella dalára.
A Kihívás napja is sok-sok mozgással telt. A napot Hip hop tánccal kezdtük. A koreográfiát egy táncos mutatta. Testnevelésórán a helyi gimibe sétáltunk el, ahol a futópályán kétszer 15 percet futottunk.
Minden szünetben táncos mozgást tartottunk a gyerekeknek. Rendhagyó rajzórát tartottunk. Kimentünk a természetbe alkotni. Nagyon élvezték a piknikes hangulatot, a tájat, a rajzolást.
A végén egy nyúlfarknyi boldogság:
A Boldogságórát mindig péntekenként tartom havonta egy alkalommal hittan óra után. Mindig úgy várom a gyerekeket, hogy már a termet átrendezem. Ebben a hónapban mikor visszajöttek a gyerekek a Hittanóráról azt mondta az egyik fiú:
„Mindig izgalommal jövök vissza, kíváncsian lépek a terembe: Vajon most lesz Boldogságóra??? Az lenne a legszuperebb, ha minden pénteken tartanánk Boldogságórát!”
Szerintem is szuper lenne!:)